Ударът на коронавируса
Общо 298 автомобилни завода действат в рамките на Европа, като 196 от тях са ситуирани в страни от ЕС, според данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА). Появата на пандемията принуди много от концерните да затворят временно производствените съоръжения заради наложените мерки за ограничаване на разпространението на заразата.
Редица шоуруми затвориха врати през 2020 г., което доведе до сериозен спад при покупките на автомобили, особено през първите месеци на годината. През февруари продажбите се свиха със 71% в Китай, през април намаляха с 80 на сто в Европа и с 47% в САЩ. По същия начин мобилността се измени драстично, тъй като много от обичайно пътуващите работници останаха в домовете си, а други започнаха да избягват обществения транспорт заради здравословни проблеми.
АСЕА
В началото на юни АСЕА призова Европейската комисия да засили фокуса си върху изграждането на зарядна инфраструктура за електрическите автомобили, след като от Брюксел изчислиха, че ще бъдат необходими 2,8 млн. публични зарядни пункта до 2030 г.
В израз на своето икономическо възстановяване Китай отчете 19-процентен ръст на продажбите на автомобили с алтернативно задвижване през юли, докато другите пазари по света оставаха помрачени от пандемията. Положителната вълна в сегмента беше поведена от Tesla, която оглави класацията при електромобилите с продадени над 11 000 броя превозни средства.
Мащабните производствени блокади
Постепенният ръст в броя на заразените с коронавирус в страните по света принуди много от автомобилните производители да преустановят работа в своите съоръжения и да изпратят в принудителен отпуск работниците си.
В средата на март американският концерн Ford затвори свой завод в Испания за седмица заради разпространението на коронавируса сред местните работници. Малко след това PSA Group заяви, че затваря всичките си фабрики в Европа заради заразата, която наруши веригите на доставка и предизвика дълбоки спадове на автомобилните пазари. В същото време Fiat Chrysler обяви, че ограничава производството в редица европейски фабрики заради проблемите при доставките на компоненти и растящия броя заразени с COVID-19 служители.
Ден след това Volkswagen AG информира обществеността, че спира производството в повечето си заводи в Германия и Европа заради кризата с коронавируса. BMW последва примера на концерна и обяви, че спира всички свои производствени операции на Стария континент за месец. Дори Tesla, която посрещна пандемията без да предприема подобни мерки, в крайна сметка беше принудена да изпрати по-голяма част от своите работници в Калифорния по домовете им заради заразата. Малко след това концернът обяви, че спира производството в завода си за електромобили в Сан Франциско от 24 март. Същият ден подобно мерки предприе и шведският производител Volvo, който започна процес по спиране на работата в своите заводи в Европа и САЩ, присъединявайки се останалите големи автомобилни имена.
преди 3 години електрификацията и автономността са -"много шум за нищо"пожелания, не реалностти отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ето колко продава тесла в китай:По данни на McKinsey 85% от продажбите на електромобили в Китай принадлежат на местни компании, докато в глобален мащаб китайските концерни стоят зад 57 от продажбите на електрически автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Очаква се до 2025 г. автомобилната индустрия да пусне на пазара около 600 нови електрически превозни средства и плъгин хибриди, което ще увеличи значително продуктовия асортимент за потребителите.Ето къде е истината за тесла.Когато бешеединстваната почти/ имаше само един лиив/ продаваше и растеше, когато има 600 модела, а тесла има 5 от тях...бай бай тесла отговор Сигнализирай за неуместен коментар