2020 година беше различна. Тя донесе промени в много аспекти на личния и обществения живот и разтърси икономиките. Сега, когато годината е почти история, Investor.bg събра най-значимите събития и тенденции от политическия и икономически живот в България и по света през последните 12 месеца в специалната секция "Икономиката през 2020 г.".
Коронакризата представлява най-голямото предизвикателство за световната икономика след Втората световна война, нанасяйки сериозни щети на автомобилния сектор. В рамките на пазара на леки автомобили глобалните продажби за 2020 г. в момента се очаква да спаднат с 20-25 процента. В най-тежко засегнатите страни кризата може да предизвика поразителни спадове до 45 процента при продажбите на годишна база.
Но освен промени в автомобилната индустрия, коронавирусът предизвика и дълбока трансформация в начина на живот на обикновените хора, които се преориентираха радикално като потребители в условията на пандемия.
Промяната в приоритетите
Пандемията успя да обхване цялото земно кълбо за няколко месеца, излагайки на опасност живота на хората, разрастващия се бизнес, изпращайки страните в дълбока икономическа криза.
Потребителите, които се фокусираха върху опазването на собственото си здраве и това на близките, промениха своите навици и предпочитания, за да избегнат заразата.
За сектора на мобилността това означава, че много потенциални пътници ще предпочетат онези видове транспорт, които се възприемат като по-безопасни и хигиенични. Това дава нов тласък на частните автомобили, хвърляйки сянка върху развиващата се индустрия на споделено пътуване. Дистанционната работа продължава да намира все повече привърженици, докато бизнес пътуванията и всички услуги, свързани с тях остават на заден план.
Може би изглежда така сякаш развитието на мобилността изглежда временно спряно от пандемията, но това първо впечатление пренебрегва редица скорошни събития, които ще окажат огромно влияние върху сектора.
Много градове по света, особено в по-развитите страни, прекроиха улиците, за да предоставят повече пространство за електрическите скутери и велосипедите, тъй като хората започнаха да избягват обществения транспорт. По същия начин правителствените стимули за подпомагане на автомобилната индустрия насърчават използването на въглеродо неутрални решения и стимулират развитието на електрическите превозни средства.
Друга промяна, произтичаща от пандемията, е свързана с префокусирането на потребителите към цифровите канали – от удобните доставки до дома на различни видове продукти до стрийминг услугите.
Тези фундаментални промени, заедно с други събития, подтикват лидерите в индустрията на мобилността да преосмислят нейното бъдеще. Те вече приспособяват своите стратегии към появата на ACES - автономен транспорт, свързани автомобили, електрически превозни средства и споделена мобилност, като сега изследват въздействието на пандемията върху поведението на потребителите, създаването на политики и икономиките.
В допълнение към защитата на здравето, потребителите все повече се фокусират върху цифровите канали и устойчивостта. Достъпът до опциите за микромобилност – малки превозни средства като велосипедите, електрическите скутери и подобните на тях, увеличава своето значение за потребителите.
преди 3 години електрификацията и автономността са -"много шум за нищо"пожелания, не реалностти отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ето колко продава тесла в китай:По данни на McKinsey 85% от продажбите на електромобили в Китай принадлежат на местни компании, докато в глобален мащаб китайските концерни стоят зад 57 от продажбите на електрически автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Очаква се до 2025 г. автомобилната индустрия да пусне на пазара около 600 нови електрически превозни средства и плъгин хибриди, което ще увеличи значително продуктовия асортимент за потребителите.Ето къде е истината за тесла.Когато бешеединстваната почти/ имаше само един лиив/ продаваше и растеше, когато има 600 модела, а тесла има 5 от тях...бай бай тесла отговор Сигнализирай за неуместен коментар