Мъск може да има амбициите да доминира на германския пазар, както и в останалата част на Европа, но растежът, който отчете европейският пазар през тази година, конкурирайки го с този в Китай, се ръководи от местните основни играчи.
В САЩ GM и Ford вече залагат на електрическите пикапи и успешно защитават позициите си в този сегмент от Toyota и други чуждестранни производители.
И все пак нито един главен изпълнителен директор от автомобилната индустрия не подкрепя и не се възхищава на Мъск и Tesla, така както Херберт Дийс от Volkswagen.
tesla5
Снимка: Bloomberg L.P.
Той се присъедини към германската компания точно преди скандала с дизеловите емисии през 2015 г. и е основен привърженик на процеса на електрификация в индустрията.
По време на двучасов брифинг миналия месец за огромните инвестиции, които VW планира за осъществи през следващите пет години, името на Tesla се появи 31 пъти в речта му.
„Смятаме, че това е много важен конкурент“, защото Мъск „наистина тласка индустрията“, сподели Дийс в интервю от миналия месец.
VW неволно отразява старите тревоги на Tesla по време на пускането на своя ключов нов електрически модел през тази година. Когато проблемите със софтуера затрудниха пазарното представяне на ID.3, германският концерн нае изпълнител, който да поправи хилядите електрически хечбек автомобили, след което ги пусна за продажба, още преди някои функции да са готови. Епизодът напомни за времето, когато Tesla издигна конструкция на свой паркинг преди две години, за да изведе седаните Model 3 от своята фабрика.
Колкото и трудно да беше представянето на ID.3, Дийс започва да се радва на известен пазарен оптимизъм. Моделът изпревари в Европа всички останали електромобили по продажби през ноември, като анализаторите от Evercore ISI прогнозират, че Volkswagen и Tesla ще формират глобално лидерско дуо през следващите години.