Въпреки това не се очаква XPeng да се появи скоро в класациите за глобални продажби. Анализаторите на Bloomberg Intelligence изчисляват, че тази година компанията ще достави около 25 000 седана P7 и G3. Пазарната ѝ капитализация успя да нарасне до 53 млрд. долара през миналия месец, нещо на което Ford не се е радвал през последните няколко години.
tesla3
В началото на декември инвеститорите оцениха пазарната капитализация на компанията на около 1,7 милиона долара за всяко превозно средство, което се очаква да продаде тази година. Ако това се приложи спрямо Volkswagen, оценката на германския гигант би достигнала около 15,5 трлн. долара. Вместо това тя се оценява на около 10 000 долара за превозно средство.
VW не е единствената автомобилна компания, която претърпя щети заради прекъсванията в производството през пролетта. Продажбите ѝ на някои пазари бяха почти занулени през април. До юни автомобилната индустрия вече беше поела 72 млрд. долара нов дълг, за да се спаси от тоталния крах.
На фона на този мрачен тренд електромобилите успяха да се задържат над повърхността и дори да поведат възстановяването на глобалния автомобилен пазар. Докато петролните цени остават на ниво около 48-50 долара за барел, Китай и Япония се присъединиха към ЕС в усилията да трансформират автомобилната промишленост, изчиствайки я от двигателите с вътрешно горене.
Настоящото тримесечие може да е първото по рода си, в което автомобилните производители успяват да продадат 1 милион напълно електрически и плъгин хибридни превозни средства по целия свят.
Tesla4
Сега глобалният автомобилен парк се насочва към границата от 10 милиона електрически автомобила.
Производители на конвенционални автомобили също се възползват донякъде от нарастването на търсенето на електрически превозни средства, но само малка част от тях се радват на значително или някакво поскъпване на акциите за тази година.
Акциите на General Motors получиха положителен тласък, когато през ноември компанията обяви пред инвеститорите, че ще похарчи 27 млрд. долара за въвеждане на 30 електрически модела до 2025 г., увеличавайки бюджета си с повече от една трета.
В същото време Daimler, който електромобилите да съставляват повече от половината от глобалните му продажби до края на десетилетието, ще трябва да преодолее съпротивата на профсъюзите да намали със 70% моделите с двигатели с вътрешно горене.