Разходка по най-дългата улица в Стокхолм, която носи името на митологичния божествен дворец Валхала, дом на скандинавските богове, сигнализира за оформящата се битка, пред която са изправени електроразпределителните мрежи, за да бъдат в крак с правителствените цели за електрифициране на транспорта.
В началото на декември работници инсталират 10 зарядни станции за електрически превозни средства на улица „Валхала“, дълга около 3,5 километра, пише Ройтерс.
Това е напредък, но недостатъчен.
Продажбите на електрически и плъгин хибридни превозни средства през първите девет месеца на 2020 г. са се увеличили със 122% в Европейския съюз (ЕС), което представлява около 8% от продажбите на нови автомобили, става ясно от индустриални данни.
В Швеция електрическите автомобили представляват близо 28% от пазара през първите три тримесечия на годината, като продажбите на чисти електромобили и плъгин хибриди достигат 56 559 броя.
Продажбите на бензинови и дизелови автомобили ще бъдат забранени в Швеция от 2030 г., така че голяма част от близо 5-те милиона леки автомобила, които са в движение днес, постепенно ще бъдат заменени от такива с нулеви емисии.
швеция
Пътен знак, обозначаващ заряден пункт в Стокхолм. Снимка: Mikael Sjoberg/Bloomberg
Кристофер Фрьойд, ръководител бизнес развитие в дистрибутора на електроенергия Ellevio, посочва, че Стокхолм има по-малко от 4000 обществени зарядни станции, като на града ще са му необходими 25 000 до 2030 г., за да отговори на прогнозирания ръст при електромобилите.
Освен броя на станциите, съществуват и други проблеми с инфраструктурата в Швеция, тъй като националната електрическа мрежа на страната работи на пълен капацитет, особено през пиковите зимни месеци.
В най-студените дни мрежовите оператори ще трябва да балансират между търсенето на енергия за битово отопление и коледно осветление и нуждите на транспорта, което означава, че в рамките на две или три години, с нарастването на броя на електрическите превозни средства, шофьорите ще трябва да се примирят с по-бавното зареждане на обществените станции.
„Мрежата в Швеция е стабилна, но е много, много стара“, споделя Фрьойд. „Не можем да рискуваме стабилността на нашата мрежа“, добавя той.
Националният мрежови оператор Svenska Kraftnät планира да инвестира до 150 млрд. шведски крони (17,9 млрд. долара) за възстановяване на около 5000 километра, или около една трета, от шведската мрежа до 2030 г.
Длъжностни лица посочват, че това няма да е достатъчно скоро, за да се предотврати пренатоварването на капацитета вероятно през 2022 г.
преди 3 години ... и после да няма 2035 гражданина Кейн заловен да краде масло от музея на Волво (секция ретро коли) :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ей, друго си е шепа байганисти да коментират швеците и да им обясняват нещата от живота :))) Усешам че импа има сексуално влечение към Грета! Давай мазен, вече е пълнолетна, може да те огрее! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години забраненото е най-сладко!ако съм в страна като тези скандинавските в последната година ще си купя 2 дизелака чистак нови/единия за части/ и ще имам кола до края на живота си :))))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Зелю ще духа на перката, а Стоенча ще пър ди за газ във върховте моменти. Не знам кой ще свети на плочките, че те там имат дълга и тъмна зима. Все пак е добре да си закрият АЕЦ-овете, че са ногу опасни уж. Сега за миг си представете ако в БГ се вдигне с 40% консумацията по туй време на годината - тамън къде 3ГВт още. Пък Белене не било нужно - ми не е, с него цената да скочи макс с 30% до 10 годин, а без него ще е рай - поне със 100%. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Истинският проблем ще е откъде да се вземе енергия, а не ъпдейтът на мрежата. И да - ще трябва да въртят - най-добре да фанат тунбергова да върти най-ного - по 18 часа на ден докато пукяса и това е най-малкото, което заслужава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ше викате зелените педдали да въртят динамото ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар