След като Джо Байдън беше избран за президент на САЩ през ноември, американските автомобилни компании започнаха да обявяват една по една своята подкрепа за ограниченията за емисиите, които той обеща да наложи. Сътрудничеството между индустрията и правителството ще бъде добра новина за привържениците на борбата с изменението на климата. Но това е и добра новина за самите автомобилни производители: това, от което наистина се нуждаят - и Байдън може да го предостави, е помощ за изграждането на американски пазар за електрически камиони и автомобили, пише Bloomberg в редакторски коментар.
Първата задача на Байдън ще бъде да уреди въпроса с въпросните ограничения за емисиите. Той обеща да вдигне летвата за стандартите, определени от президента Барак Обама, който призова за годишно увеличение на средната икономия на гориво от 4,7%. Постигането само на тази цел би означавало, че до 2026 г. един на всеки четири лекотоварни пътнически автомобила, продавани в САЩ, ще бъде електрически.
Президентът Доналд Тръмп понижи този стандарт до едва 1,5%. Но той се натъкна на проблеми с щата Калифорния, който определи свои правила и който настоява Вашингтон да се придържа към стратегията на Обама. Опитът на Тръмп да се наложи на Калифорния доведе единствено до изместване на битката в съда.
Освен това Байдън е прав да се опита да увеличи търсенето на електрически превозни средства. Най-лесният начин за това е налагането на данък върху въглеродните емисии в цялата икономика. Това би повишило цената на бензина и ще насърчи потребителите да купуват по-екологични автомобили, без да е необходимо допълнително регулиране. В резултат на това ще се ускори преходът към по-чиста енергия във всеки друг сектор - производство, строителство, селско стопанство - като същевременно ще се стимулират иновациите и дългосрочните инвестиции в чиста енергия. За съжаление, Конгресът се съпротивлява на тази елегантна стратегия от години и изглежда не е готов да започне да я подкрепя и сега.
Следващият вариант пред Байдън е да разшири данъчните кредити за електрически превозни средства. За момента американците могат да поискат кредит до 7500 долара, ако си купят електрическа кола, като всеки автомобилен производител може да продаде до 200 000 отговарящи на условията превозни средства, преди кредитът да отпадне постепенно. Това прави 1,9 млн. автомобила, които могат да се възползват от данъчните кредити. Демократите искат да увеличат броя на превозните средства до 7,5 млн., както и размера на държавната подкрепа за кредитиране на сегмента от 14 млрд. долара на 53 млрд. долара. Eдин засилен натиск от страна на новата президентска администрация, съчетан с подкрепата на автомобилната индустрия, може да накара хората в Конгреса да подкрепят инициативата.
Друг начин за увеличаване на продажбите на електрически превозни средства е новата програма за парични средства. Програмата "Чисти автомобили за Америка" на сенатора Чък Шумър ще предостави на купувачите на електрически автомобили най-малко 3000 долара, които трябва да се откажат от старите си превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Добавянето на такава програма към данъчните кредити би могло да свие с до 14 000 долара разходите за електрическо превозно средство, смятат от BloombergNEF, като по този начин направи електромобилите далеч по-конкурентоспособни от конвенционалните такива.
Байдън може също да увеличи търсенето на електромобили, като накара правителството да ги закупи. Днес по-малко от 1% от 645 000-те федерални автомобила са електрически. Значително увеличаване на този дял - чрез определяне на приоритетите за покупки на електромобили от пощенските служби, военните и другите държавни институции – би представлявало голяма стъпка в тази посока.
От друга страна, за да се реши проблемът с пробега, правителството може да подкрепи изграждането на повече зарядни станции в различните щати. САЩ ще се нуждаят от половин милион такива съоръжения до края на първия мандат на Байдън, за да се поддържат очакваните тогава 8,5 млн. електрически превозни средства по американските пътища, изчислява BloombergNEF, като това би струвало 6 млрд. долара.
Благодарение на коронавируса, САЩ успяха да се отърсят от част от емисиите от транспортния сектор заради блокадите. Но тъй като се очаква пандемията да бъде овладяна скоро и американците да се върнат по пътищата, замърсяването с въглероден диоксид със сигурност ще започне да нараства отново - докато САЩ не загърбят изкопаемите горива завинаги.
преди 3 години Търсенето към електрокарите на Илън рязко спадна, съответно цената на акциите му падна, и той загуби 15 млрд долара за един ден. Поради което спря производството на Модел3 във Фримонт, да изчака и види какво ще стане.Работата е там, че захаросаната приказка за литиевите батерии няма как да трае дълго. Проблемите там са тежки - като една 700-килограмова батерия, струваща 10,000 долара, с живот 8 години, зареждаща с часове и пълна с Кобалт, добиван от деца-роби в Конго.Далеч по-разумно би било да се конвертират съществуващите и бъдещи Дизелови Двигатели да горят 100% Карбон-Неутрално, Водно-Емулгирано Растително Масло - https://biodizel.alle.bg , например от Фъстъци, отглеждани върху многоетажни рафтове, в хиперинтензивна Вертикална Ферма - https://vertikalna-ferma.alle.bg - 1000 пъти по-високи добиви от декар заета площ, на извънредно ниска себестойност - под $0.20/kg.Така ще се СПАСИ и ще работи още десетилетия напред , но вече с ЧИСТО и ВЪЗОБНОВЯЕМО Растително Гориво, цяла една Мулти-Трилионна Дизелова Икономика. Супер-Икономична Водна Емулсия ( до 50% Вода) на горещо-пулверизирано Фъстъчено Олио (40MJ/kg) би могла да се ползва за захранване на компактна (1м х 0,5м х 0,9м) , мощна (4000 к.с.) Газова Турбина за Директна Механична Трансмисия, Пневмо-Привод или задвижване на Ел. Генератор на леки и тежки МПС, влакове, кораби, самолети, механизация, ел генератори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години как да ти кажат кой ги храни бе ... ама и ти си интересен ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Абе тая деменция... не го ли надценявате твърде много?И кой всъщност управлява и взема решенията.Стига с какво можел и какво не можел тоя актьор. На тази възраст и с тези заболявания знаем за какво става и за какво не става такъв човек. Напразно си хабите ПР-а. Кажете истината. Кой управлява и дърпа конците зад куклата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Всички тия мерки бъркат в джоба на всички данъкоплатци и изсипват парите в гушите на няколко галеници като напушеняка. Правилния подход е пазарът да реши - производителите да снижат цената на тролеите до тази на колите с ДВГ. Инак сметката пак я плащат всички накрая. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години а какво става с краставиците от оранжерията Белене ... беше обещал нещо ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ето това е големия шанс на Елон Мъск да стане най богатия човек на земята И то не от акциите на Тесла а от дейността си на другата си компания Солар сити която произвежда чиста ел енергия Най вече соларна Мъск ще започне масирана дейност на изграждане на соларни централи в пустините на шест големи щата - Калифорния Тексас Ню Мексико Аризона Оклахома и Невада съчетани със огромни акомулаторни батерии подобни на тази която изгради в Австралия Балансиращи мощности ще бъдат огромни газови централи в Тексас По голяма част от жилищата ще бъдат покрити с соларни покриви на Тесла Чистата слънчева ел енергия на Солар сити ще зарежда електрическите автомобили на Тесла и кръга е затворен Със държавните субсидии на Байдън това е бизнес за стотици милиарди Така че продължавайте да залагате на акциите на Тесла Солар сити и Спейс екс отговор Сигнализирай за неуместен коментар