fallback

Планът на Великобритания за електромобилите минава през подсигуряване на мрежата

Британският мрежови оператор предлага въвеждане на технология, която позволява на електромобила да съхранява енергия и да я връща към мрежата при пиково търсене

16:17 | 19.11.20 г.

Великобритания започва да разглежда нарастващия си парк от електрически автомобили едновременно като начин за създаване на работни места и за балансиране на електропреносната си мрежа, като измества транспорта в центъра на борбата за ограничаване на емисиите на парникови газове.

Премиерът Борис Джонсън призова в сряда (18 ноември) за постепенно спиране на продажбите на нови автомобили, задвижвани изцяло с бензин или с дизел, до 2030 г., съобщава Bloomberg.

Тъй като националният електроенергиен оператор National Grid Plc очаква броят на електромобилите в страната да нарасне до 30 милиона до 2040 г., енергийната и транспортната индустрия увеличават усилията си за подготовката си за трансформацията. 

„Нарастващото търсене на електромобили е положителен сигнал за цялата верига на стойност при електрическите превозни средства, от операторите на зарядни станции до доставчиците на енергия, както и оказване на подкрепа на амбициите на Обединеното кралство за декарбонизация“, посочва Джейкъб Бригс, старши анализатор в Cornwall Insight.

Въпреки че бяха възприети като средство за премахване на замърсяването от градовете, политиците започват да виждат и други последици от пускането на толкова много електрически превозни средства по пътищата. В допълнение към създаването на работни места за тези, които изграждат и обслужват мрежите от зарядни станции, автомобилите могат да помогнат за осъществяване на умерени промени в захранването и търсенето, ако собствениците им се включват към мрежата, когато не шофират.

Тези ефекти върху британската икономика насърчават политиците да действат по-бързо в насърчаването на електрическите автомобили. Планът на Джонсън включва подкрепа в размер на 12 млрд. паунда за зелени индустрии, включително електромобилите. Това би поставило Великобритания пред Франция и Испания, които са си поставили краен срок за постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене до 2040 г., и в съответствие с Ирландия и Холандия, чиито планове също са с хоризонт до 2030 г. Единствената държава с по-амбициозна цел в случая е Норвегия, която планира да спре продажбите на нови конвенционални коли до 2025 г.

великобритания

Подготовката на мрежата за милиони електрически превозни средства до 2030 г. е „постижима“, споделя Алистър Филипс-Дейвис, главен изпълнителен директор на SSE Plc.

Не е ясно дали работните места, създадени около зарядните станции и другите инвестиции в инфраструктура, ще компенсират загубените такива в заводите за превозни средства и части, тъй като производството на коли с традиционни двигатели постепенно ще се прекрати.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:21 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още