Клеър Юан, директор в S&P Global Ratings, пише в анализ, че китайските автомобилни марки са „най-уязвими от спада в индустрията поради по-малко привлекателните продуктови технологии и по-скромния опит с потребителите“. Според нея германските и японските марки ще продължат да се възползват от ситуацията.
По нейните думи съвместните предприятие между китайски и чуждестранни компании пускат в продажба множество модели от по-нисък клас на много по-конкурентни цени.
Но китайските държавни автомобилни производители не са безучастни.
През септември Guangzhou Automobile заяви, че е създал специална комисия, която да ръководи развитието на местните автомобили и има за цел да "повиши конкурентоспособността на собствената марка".
Алексиус Лий, анализатор в Jefferies Hong Kong, вижда потенциален пробив за Dongfeng. Той разглежда новата марка електрическите превозни средства на компанията, Voyah, изградена чрез новото съвместно предприятие Lantu, като автомобил, който ще промени съотношението на силите. Партньори на Dongfeng не са автомобилни концерни, а технологични гиганти като Huawei Technologies, Tencent Holdings и Contemporary Amperex Technology.
„Пазарът се развива“, споделя Лий. Съвместното предприятие на Dongfeng за електрически превозни средства планира да представи първите си собствени модели в началото на следващата година. „Тъй като все повече купувачи се фокусират върху интернет, производството не е проблем, но тук става въпрос за нов модел на разпространение“, изтъква Лий.
Електрическите превозни средства биха могли да променят траекторията на китайските държавни автомобилни марки.
Уан Сяоцъ, президент на SAIC, заяви наскоро, че компанията "ще пусне близо сто автомобила, ползващи нов тип енергия до 2025 г."
Правителството заяви в началото на ноември, че Китай енергично ще подкрепя развитието на автомобилите с нова енергия - включително електрическите, плъгин хибридите и тези с горивни клетки.
Все пак остава неясно дали предпочитанията на купувачите в Китай ще се променят, обръщайки се към местните автомобилни марки.
„Всички китайски производители на автомобили трябва да приемат факта, че потребителите са си създали негативни впечатления от китайските автомобилни марки“, посочва Дю Годзън, помощник генерален директор в BYD.
Частната компания, подкрепена от Уорън Бъфет, се счита за водещ производител на електрически превозни средства, но Дю отбелязва, че „все още много хора не разбират, не одобряват и не харесват китайските автомобилни марки“.
преди 4 години Оказва се, че дори и Китай с прословутия му модел на държавен капитализъм, не може да избяга от универсалният закон ,че държавната икономика в дългосрочен план е загубена кауза.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар