Съвместното предприятие на Northvolt и VW планира изграждането на фабрика за батерии в Залцгитер, Германия, която трябва да е готова през 2024 г.
Общият ангажимент на френската PSA Group и енергийния гигант Total за изграждане на два завода за батерии с капацитет от 24 гигаватчаса – един във Франция и един в Германия, като се очаква съоръженията да влязат в експлоатация през 2023 г.
Компанията за електрическа мобилност Vektor също планира да изгради подобно съоръжения, ако успее да се пребори за финансиране.
Британската Britishvolt планира до 2023 г. да създаде фабрика в Уелс с капацитет от 30 гигаватчаса, която ще доставя батерии на Jaguar Land Rover and Aston Martin.
Множество фактори
Зад тази промяна в поведението на концерните стоят както стратегически, така и икономически причини. ЕС посочва, че милиони работни места са изложени на риск, ако Европа отстъпи лидерството при батериите на Азия. В допълнение, политиците искат Европа да изгради индустрия, базирана на устойчива енергия и етично добиване на суровини, за да може да приведе операциите си в съответствие с целите за климата и правата на човека.
Автомобилните производители изтъкват, че по-мащабна европейска инфраструктура за производство на батерии ще им спести пари, като намали високите транспортни разходи, особено ако фабриките за клетки бъдат разположени близо до производствените им центрове. Те също така се стремят да диверсифицират своята база за доставки, отчасти в резултат на несигурността около коронакризата.
На фона на ръста на търсенето на превозни средства с електрическо задвижване, стимулиран от въведените от ЕС регулации за по-чиста енергия, се появява необходимостта сред автомобилните производители от изграждане на местни фабрики за производство на батерии.
Произведи или купи
Критичен въпрос за всеки автомобилен концерн е дали да направи даден компонент, или да го купи от доставчик.
Всеки производител на автомобили, планиращ да построи фабрика за батерии, ще се сблъска с конкуренти, които имат предимство при производствените процеси. Промяна в технологиите, като например фокус върху твърдотелните батерии, може да даде положителен тласък за европейските представители.
Фабриката за батерии обаче не може да бъде построена без нужното търсене, а автомобилните производители трябва да бъдат сигурни, че производственият капацитет на техните предприятия могат да отговорят на търсенето на пазара.
През последните години някои концерни се сблъскаха с дефицит при батериите, който доведоха до спиране или забавяне на сглобяването на електрически превозни средства.
Поради това някои автомобилни компании се насочват към контролиране на производството на батерии, за да могат да подсигурят това на превозните средства и да могат да реагират по-ефективно при недостиг на даден компонент.
преди 4 години Гледам насъбрал съм минуси та, да ви река: - Като питат, когото трябва: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ...О съвсем НИЩО по въпроса вначалото на темата: -КАК? отговор Сигнализирай за неуместен коментар