Рентабилността на китайските компании за електромобили все пак е налице.
Малкият електрически модел Wuling Hong Guang Mini успя да се превърне в най-продаваният електромобил в Китай през август, изпреварвайки глобалния лидер в сегмента Model 3 на Tesla. Въпросният Mini струва 4200 долара, докато моделът на американския концерн, ръководен от Илон Мъск, достига цена от 42 691 долара.
Когато бъде достигнат мащаба на масовия пазар, предимствата на китайската верига на доставки ще бъдат осребрени. Според Хирн китайските производители на електромобили и компоненти ще спечелят много „както от гледна точка на вътрешния пазар, така и по отношение на търсенето на глобалния пазар“, тъй като успяват да изпреварят своите конкуренти.
Китайската доминация при електромобилите е впечатляваща. Миналата година китайските компании са продали малко под 1,2 млн. електрически превозни средства, което представлява повече от половината глобални продажби в сегмента.
Но амбициите на Пекин са големи: властите искат 25% от всички продажби на автомобили в страната да принадлежат на електромобилите до 2025 г., в сравнение с около 5% в момента.
Според Гари Чънг от Haitong Securities голяма част от новите инвестиции в сектора ще бъдат съсредоточени върху производителите на компоненти.
„Навлизането на Tesla на китайския пазар тласна към развитие местните вериги на доставка на части за електромобили“, посочва Чънг.
През януари тази година Tesla пусна на пазара своя произведен край Шанхай Model 3, като успя да намали разходите по производството на електромобила чрез осигуряване на местна верига на доставки, като по този начин вече 70% от всички компоненти на Model 3 се произвеждат в страната. Някои анализатори смятат, че е напълно възможно в скоро време електрическият модел да бъде съставен изцяло от части, произведени в Китай.
Подобен развой помага на цените на акциите на местните китайски производители да нарастват.
Всичко това представлява голям интерес за международните инвеститори, които се се скупчват около китайските акции през тази година. Консултантската компания Copley Fund Research установява, че сред 250 водещи инвестиционни фонда на развиващите се пазари държат китайски акции за общо 19,6 млрд. долара в сравнение с 3,25 млрд. долара, отчетени в началото на 2017 г. и 12,6 млрд. долара в началото на тази година.
преди 4 години Трета причина е, че в електромобилната епоха няма да има коли на старо, по очевидни причини. Старата кола със скапана батерия просто е негодна за употреба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мечтите, че батериите, а оттам и електрическите автомобили щели да поевтинеят, са крайно наивни по две очевидни причини: 1. Суровините поскъпват и тепърва здравата ще поскъпват, защото ще станат и дефицитни.2. Сега електричките са по-евтини, защото опитват да конкурират нормалните коли, но ако с политическа репресия производството на ДВГ бъде спряно, цените на електричките ще се изстреля, защото производителите им ще искат и да печелят, а и загуби не може да се трупат вечно.Ако електромобилите бъдат наложени със сила, очаквам 80-100% ръст в цената им до 30-а година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Инвесторът, няма смисъл да пишете постоянно за съотношението Р/Е, защото "инвеститорите" в електрически трошки масово НЕ знаят какво е това. Те отчети не четат, нито биха ги разбрали. Кой грамотен човек би инвестирал в губещ бизнес? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Tesla, където оценката надхвърля печалбата цели 1045 пъти. ......цитат!хахаххахааххааааааааааааааааааааааааааххахаххахахахаххааахаха блажени верующите у америка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар