През второто тримесечие на 2020 г. пазарният дял на автомобилите с електрическо задвижване се е увеличил до 7,2% от общите продажби на автомобили в Европейския съюз (ЕС) в сравнение с 2,4-процентния дял през същия период на миналата година.
Общият спад в регистрациите на леки автомобили в резултат на пандемията от COVID-19 засяга по-специално сегментите на дизеловите и бензинови автомобили, въпреки че събрани те все още представляват над 80% от продажбите на автомобили в блока, сочи информация на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). Данните не включват България за разглеждания период.
Бензинови и дизелови автомобили
През второто тримесечие леките автомобили с двигатели с вътрешно горене понасят най-големия удар от коронавирусната криза. Продажбите им в рамките на ЕС спадат с повече от една втора в периода от април до юни. Броят на дизеловите автомобили, регистрирани в блока през второто тримесечие на годината, се свива с 53,4% до 526 645 превозни средства. Техният пазарен дял се понижава до 29,4% спрямо 32% през същия период от 2019 г.
Продажбите на бензинови автомобили отчитат подобен спад (-55,0%), като от над 2 милиона бройки, отчетени през второто тримесечие на миналата година, количеството пада до 929 309 превозни средства през същия период на 2020 г. Всички пазари в ЕС отчитат силен двуцифрен спад. Разглеждайки четирите основни пазара в ЕС, се забелязват значителни разлики. Продажбите на бензинови коли през въпросния период спадат със 72,9% в Испания, с 48,8% във Франция, с 55 на сто в Германия и с 59,9% в Италия.
Превозни средства с алтернативно задвижване (APV)
От април до юни 2020 г. регистрациите на превозни средства с електрическо задвижване (ECV) нарастват с 53,3% до 129 344 нови автомобила в целия ЕС. Това увеличава общия пазарен дял на ECV от 2,4% през 2019 г. до 7,2% през второто тримесечие на 2020 г. Продажбите на плъгин хибридите (PHEV) осигурява силен тласък този сегмент (+ 133,9%) с 66 128 регистрирани нови автомобила. Увеличението на регистрациите на електрически превозни средства с батерии (BEV) е по-скромно,12,7%. Общият брой продадени коли от този тип достига 63 216 автомобила.
Въпреки лекия спад през второто тримесечие в размер на 7,2%, хибридните електрически превозни средства (HEV) остават най-продаваният тип коли с алтернативно задвижване в ЕС - общо са регистрирани 172 149 броя, а делът им достига 9,6% от автомобилния пазар в ЕС.
Продажбите на леки автомобили, работещи на алтернативни горива като етанол (E85), втечнен петролен газ (LPG) и природен газ (NGV), са намалели наполовина от април до юни тази година (-50,5%), главно поради силното свиване на италианския пазар, който е най-големият за тези видове горива в рамките на блока. С 34 656 продадени автомобила за периода, алтернативните горива държат пазарен дял от 1,9% през второто тримесечие.
Общият дял на превозните средства с алтернативно задвижване достига 18,7% от автомобилния пазар в ЕС, като от април до юни 2020 г. са продадени 335 906 автомобила, или с 1,1% по-малко спрямо същия период за 2019 г. Сред четирите основни пазара Франция и Германия отчитат ръст от съответно 51,1% и 20,6%, главно заради продажбите на плъгини. За разлика от това, както в Испания (-46,2%), така и в Италия (-30,2%), се наблюдава рязък спад през второто тримесечие поради отрицателните резултати на сегментите на хибридите и ползващите LPG гориво.
преди 4 години Те жените разбират от красиви коли ;) Тесларката отпред ми изглежда като фабрично да са я блъснали в стената. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Колко е общият спад, че да не се окаже, че продажбите на електрички в абсолютни стойности не са мръднали въобще :)Общият спад в регистрациите на леки автомобили в резултат на пандемията от COVID-19 засяга по-специално сегментите на дизеловите и бензинови автомобили отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ми аз мойта неам намерение да я сменям, е и колежката от съседния отдел даде 50 пеесе хилки за Range Rover Еvoque 2,0 D150 S - треаше да я питам що не си е зела Тесла да го eвa .... :)) https://***.autouncle.at/de-at/d/9306144-neu-land-rover-range-rover-evoque-2-0-d150-s?ref=search-resultsПееесе хилки Зелев ти виждал ли си толкоз пари в твоя живот ?!? И таз моля ти се ги даде за дизел, на къде върви тоя ми ти свет ..... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ще ти отговоря с едно стихче от Димчо Дебелянов /прекрасни поети е имала и слава Богу и днес има България/ :) Нямах. Имах. Нямам пак.Ум. Пари. Любов и име.Никой жив не знае как,докога и колко има.Всичко е лъжа.Богат само даващият бива.Гол дойдох на този свят.Гол от него си отивам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И без пандемия/криза/друго богатите ще стават по-богати, а бедните по-бедни. Моята заплата се вдига и по време на пандемията, а на много хора заплатите дори спаднаха, та аз съм "забогатял" спрямо тях, но много от тия хора, нямат моите знания, та и без пандемия, моята заплата щеше да се вдигне, а тяхната може би просто нямаше да мръдне или да се вдигне с по-малко от моята. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Напълно нормално. По време на пандемията богатите стават по-богати и се разнообразяват с някоя електричка. А бедните по-бедни и с повече дългове и не могат и да си позволят онова, което преди са купували на заем. После чакате инфлация ... Да попитам автора, каква електричка си купи с дохода от Инвестеро, по време на коронакризата? Бива ли я? Колко километра навърта с едно зареждане? При мен е просто за магарето от моя аватар, знам колко сено си требе ;)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години тъй ... светло бъдеще чака дизелите ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар