Пътуването с влакчето на ужасите за инвеститорите в Nikola продължава: Всъщност производителят на електрически камиони трябваше не по-късно от сряда да подпише партньорството с General Motors (GM), обявено в началото на септември. Но договорите не бяха подписани в сряда, а вместо това преговорите продължават.
GM всъщност трябваше да получи 11 на сто от акциите на Nikola като част от стратегическо партньорство. Най-големият автомобилен производител в Америка искаше да работи с Nikola по производството на електрически пикап Badger. Но атаките от страна на продавачи на късо от Hindenburg потопиха стратъпа от Аризона в сериозна криза. Цената на акциите се срина. Основателят Тревор Милтън напусна компанията на 21 септември, за да избегне нанасянето на допълнителни щети.
GM и Nikola сега си дават време до 3 декември, за да подпишат ново споразумение. Напълно възможно е тогава GM да държи повече от единадесет процента в Nikola, както обяви финансовият канал CNBC. Това помогна на книжата да поскъпнат значително в сряда. Акцията затвори с ръст от 15 процента.
По-големият дял на GM в Nikola обаче може да има нещо общо с факта, че акциите на компанията загубиха повече от половината от стойността си от обявяването на стратегическото партньорство насам. Първоначално сделката беше оценена на 2 млрд. долара, които GM трябваше да получи под формата на акции на Nikola.
След напускането на Милтън стартирането се ръководи от бившия мениджър на GM Стивън Гирски, който инвестира в Nikola и подтикна Милтън да осъществи ранно IPO. Сега Гирски е изпълнителен председател, а Марк Ръсел е главен изпълнителен директор.
Двамата трябва да възстановят доверието в стартъпа. Nikola ще продължи да се придържа към производствения план въпреки турбуленцията, съобщиха от компанията в сряда. Прототипите на електрическия камион Nikola Tre трябва да бъдат "довършени до голяма степен" през следващите седмици. Моделът ще се произвежда в Улм, Германия, заедно с Iveco. След това ще започнат тестове - в лабораторията и по германските пътища.
Nikola също се придържа към датите за старта на продажбата на първите камиони - в края на 2021 г., се казва в съобщението. Година по-късно на пазара ще излезе и водороден камион. И при двата модела Nikola разчита, наред с други неща, на технологията на Bosch.
Междувременно американската компания продължава да се дистанцира от основателя Тревър Милтън. Той все още е най-големият акционер в стартъпа от Аризона, но бил изключен от вземането на всички решения.
„Вече не е служител, вече не е член на съвета на директорите, така че с него се отнасят като с всеки друг акционер“, каза главният изпълнителен директор на Nikola Ръсел в интервю за CNBC.
Милтън бе подложен на обстрел от различни страни през последните няколко седмици. Hindenburg го обвинява в измама с ценни книжа. По-рано тази седмица две жени заведоха дело за сексуално насилие срещу него. Една от жените е братовчедка на Милтън. Твърденията обаче датират отпреди 15 години, когато двете жени са били на 15 години.
Сега Гирски и Ръсел трябва да убедят инвеститорите, че могат да заместят Милтън. В съобщение до регулатора SEC през август Nikola обяви, че компанията е "силно зависима" от Милтън. Ако напусне компанията или вече не може да си върши работата, „това ще причини големи неприятности“.
А анализаторската компания Wedbush Securities понижи рейтинга по акциите на компанията след напускането на Милтън. Гирски обаче се смята в бранша за опитен автомобилен мениджър, което се разглежда като предимство от някои експерти в тези несигурни времена.
На фона на пандемията и дългите преговори с GM стартъпът отложи и своята „ Nikola World conference“, която беше планирана за 3-5 декември. Производителят всъщност искаше на нея да представи пикапа Badger. Все още не е обявена дата за новия форум.
Отложената конференция трябваше да е последната от поредица публични презентации, които компанията осъществи през последните години, за да маркетира себе си и своите превозни средства, нито едно от които все още не е произвела. На събитие през 2016 г. Милтън предположи, че първият камион на Nikola, прототип, наречен Nikola One, вече е управляем, но запознати казаха, че той не е напълно функционален.
преди 4 години Само където поглъща повече енергия, отколкото дава водородът после. Не знам защо има хора, дето си мислят, че могат да излъжат Главното програмистче !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Какви производствени планове, мошшшшшшшеници, вие и скейтборд не сте сковали досега !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Истината е, че електричеството не е най-добрият вариант за тежкотоварния транспорт, особено в необятните американски Щати. Много по вероятно е скоро на този пазар да се появи играч с водородни двигатели, като трябва да отбележим, че добиването на водород, чрез температурно разлагане на водата ще е, на практика, един неизчерпаем ресурс за автомобилната индустрия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар