Забраната на дилърите да продават нищо друго освен коли с нулеви емисии от 2035 г., както губернаторът на Калифорния Гавин Нюсъм постанови, изглежда като доста радикален сценарий на пръв поглед, пише Bloomberg.
Електрическите превозни средства все още са сравнително малък дял от всички автомобили по пътищата. Зареждането им не винаги е лесно - особено ако живеете в апартамент - и автомобилите с батерии са склонни да струват повече от еквивалентните на тях коли, задвижвани с бензин (въпреки че това няма да е така още дълго време). Очаквано, администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп атакува решението на Нюсъм, като индустрията за изкопаеми горива също изглежда недоволна.
Въпреки това, с оглед на сериозността на климатичната извънредна ситуация - нещо, което калифорнийците могат да видят просто като погледнат през прозореца, Нюсъм изобщо не е кой знае колко радикален.
Истинското, привличащо вниманието съобщение на Калифорния е, че щатът ще разреши продажбата на бензинови и дизелови превозни средства, чиито емисии допринасят за горските пожари и жегата, да владеят пътищата в продължение на още 15 години. Богатата на петрол Норвегия, за разлика от това, иска да забрани автомобилите, задвижвани с изкопаеми горива, до 2025 г. Великобритания предвижда това да се случи през 2030 г., след като реши да действа по-смело, изоставяйки предишната цел за 2035 г.
Скоростта за премахване на конвенционалните автомобили е от съществено значение, защото изменението на климата вече нанася огромни щети. И ключовият въпрос не е кога ще спрем да продаваме превозни средства с двигатели с вътрешно горене, а кога последният такъв автомобил ще изчезне от пътищата.
Защото бензиновият автомобил, закупен през 2034 г., година преди влизането в сила на забраната за Калифорния, може да продължи да изхвърля въглероден диоксид в атмосферата повече от десетилетие след това. Калифорнийците все още ще могат да купуват употребявани бензинови коли и след 2035 г.
През 2020 г. около 3% от продажбите на автомобили в световен мащаб ще бъдат електрически модели, показва новият доклад на BloombergNEF (BNEF) Outlook Vehicle. До 2025 г. техният дял ще достигне 10%, като ще нарасне до 28% през 2030 г. и до 58% през 2040 г. Въпреки този невероятен ръст електрическите превозни средства ще възлизат на едва 8% от всички 1,4 милиарда коли по пътищата на планетата през 2030 г. и малко по-малко от една трета през 2040 г.
BNEF прогнозира, че емисиите от автомобилния транспорт ще продължат да нарастват до 2033 г. Въпреки че те ще намаляват след това, тези емисии ще продължат да бъдат повече през 2040 г., отколкото тези през 2019 г.
Без електрически и водородни превозни средства нарастването на емисиите ще продължи да се ускорява. Но съществуващият глобален автомобилен парк няма да стане въглеродо неутрален по магически начин, само защото не можете да си купите ново превозно средство с двигател с вътрешно горене
Повечето местни власти и правителства, които досега са предлагали забрани, имат доста неясни стратегии относно това как ще бъдат прилагани регулациите или как последните автомобили с изкопаеми горива ще бъдат отстранени от пътищата. Едно изключение е Сингапур, чиято забрана за конвенционални автомобили от 2040 г. ще се прилага за всички автомобили, а не само за новите.
Определянето на 2035 г. като година, от която ще бъдат забранени продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, както направи Калифорния, избягва неудобната дискусия за това какво правим с всички онези превозни средства, ползващи въглеводороди, които потребителите вече са закупили. Въпреки че можете да разберете защо политиците не биха искали да провокират американските потребители повече, отколкото им е необходимо, това е жалко. Калифорния дава време на автомобилната индустрия и на инфраструктурните проектанти да се адаптират, но те вече действат сериозно по въпроса.
Ford Motor Co. похвали хода на Калифорния. Инвестициите на General Motors Co. така или иначе са насочени към „изцяло електрическо“ бъдеще. Пазарната стойност на Tesla Inc. от 350 млрд. долара подсказва, че капиталовите пазари смятат, че това е правилният подход.
Електрическите превозни средства не са перфектни, разбира се. През целия си живот те са много по-ефективни от онези, отделящи въглеродни емисии, но производството на превозното средство и батерията към него все още генерира замърсяване.
Въпреки това, за разлика от тежката индустрия, където пътят към нулевите емисии е технически и финансово обезсърчаващ, автомобилната индустрия разполага с инструментите, за да направим своите продукти много по-чисти.
преди 4 години Зелев не ни занимаай с простотии от Норуей а виж в Булгаруей (85) колко са тия тоци дет половината 100% не работат къде летиш ти може би, а в Бразилия 172, Китай 388 и прочее там съвсем нема тоци, едната икономика е пеесе пъти колкот Норуей а другата е най големата в света т.е. 150 пеесе пъти повече от Норуей ..... в Холандуей кат имат 24 бона станции та що дан са минали сички на тролеи ?! май ньет кат глеам .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години те каручките и бусовете останаха да имат дизелов двигател , ама гледам от малките С3 имат един оставен , другите са с директно впръскване . ти тая каручка дето гледаш е базата и е 26 без ДДС , то вътре квото са могли да спестят са го спестили , мисля че и седалката май не се местеше ... :))) ... цената им се срива на старо , ситроените и пежо полагат усилия да достигнат фиата по качество ... :))) ... воланът е най-евтиния , ръчката се рахлопава за 5-6 години , таблото е евтиния и то , тапицерията се износва бързичко ... абе като седнеш в нея не ти е кеф ... не се чувстваш в нова кола . ако търсиш евтина каручка виж дачиите , ама ще получиш точно това за което плащаш ... :)))С3 гледам с читавото оборудване е 30х , а средният клас С4 - 40х ... хммм ... ако ще си купуваш киа , много им пада цената , не можеш да им вземеш добри пари като я изплатиш . за електрички е рано да мислим в БГ , нека да мине едно поколение на пазара 3-4 годинки , в момента не са народни коли , няма зарядни обикновени станции ...не знам то е ни така ни така . бензиностанциите не са мястото за зареждане вече . по големите магазини трябва на парко местата да има обикновени зарядни , по паркингите около офис сградите трябва да има , по парко местата в кварталите трябва да има . обикновени , а не за бързо зареждане . спреш за час-два някъде хоп на зарядна станция , спреш вечер за нощуване хоп на зарядна . и да , не можеш да ги пържиш на магистрала , източва се бързо батерията . засега ... :)))за да купуват електрички хората трябват зарядни , виж в норвегия как са го направили ... и недостигат , и поставят още , а цъкни да видиш колко има в БГ ... :))) ... ние сме почти бяла точка ... :)))https://***.electromaps.com/en/charging-stations/norway отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А за мен проблемите с електричните са два . Нито зарядните нито пробега е решаващ. Първия проблем предполагам ще се реши скоро. Това е взривоопасността на батериите. За втория обаче , просто не виждам решение! Това е опаснои отсечки по корпуса и късо съединение. Да сега нещата са ок. Батериите са защитени .Изолациите по кабелите са здрави, но като минат 10 години като прегорят кабелите с времето и става сърашно!Това са 400 волта (а някъде са 800 ) прав ток. При него нямаш шанс ! Над 36 волта прав ток се води опасен. При променливия имаш Мин. Шанс за оцеляване, но да те треснат 400 V- DC............. Ами какво да кажем при едно леко ПТП или по-тежко (пази боже). ,и когато трябва да се реже ламарина за да се изкарат пострадалите . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Едно служебно пътническо Берлинго в момента е 26 К с ДДС от магазина, това е каруцата, която ми върши в момента перфеектна работа. Сега ако електриката е 35 - с една трета по-скъпа, а държавата иска да си зелен и СУБСИДИРА! с 4 К, т.е. да стане 31, мисля че бизнесът ще тръгне. Що се отнася до зарядните, само да видят икономически смисъл големите вериги бензиностанции веднага ще сложат 50 киловатови бързи зарядни, на далавера ще са и ресторантите по магистралите, които сложат зарядни. Ще печелят от клиенти и от заряд. Вчера карах новата Кия нитро - 100 процента електричка, не е лоша, лесно се свиква. После си говорих със един собствени Хюндай, като на твоя приятел - ми пробег 270км., Кията и дават 450, ама ако я фирнеш на магистралата със 150 едва минава 300 през топло време, а зимата, ще ти кажа като дойде, как се справя. За сега хибридната технология не ми изглежда лоша. Макар диагностираните със зелени психиатрични отклонения, да ги отхвърлят. Хибрид, който в града кара предимно на ток, а извън на бензин е най-доброто решение на този етап в екологичен и сигурен транспорт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Да оправят пробега да е поне 700-800 км. на магистрала при 140 км в час през зимата. И една кола да не струва, колкото 2 апартамента в мойто село ------------------------------------------------------------------------и аз тва му каам ама тоя е чугунена глава или така са му казали от 4ти километър .... В миналата статия ми философтстваше как щели да забранят дизела, а моята консерва има 103g/СО2 и арчи 80 леа на 950км. Тия на снимката в КАлифорнията са минимум 250 коня бензин за CO2 им не ми се говори .... :)) Мда точно за БДЖто го палеха периодично, за да мое неколко автобусни фирми да не изпуснат трафика за морето .... БДЖто беше на ток, екология, зелена раота .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години не пробега е проблем , а наличието на зарядни станции ... :))) ... една малолитражка в момента средно оборудване и обикновен двигател с директно впръскване без да е наточена и украсена със спойлери е м/у 35 и 40х от европейски производител , със спойлери и малко по-мощен двигател отива нагоре ... среден клас кола , със средно оборудване и обикновен двигател с директно впръскване е около 50х , като я накичиш и вземеш всичко в каталога отива над 60х ... дизели вече няма по каталозите горе-долу , само за пикапите и бусовете . хюндай кона в момента базовата версия е с отстъпка и струва 73х. ... страхотна електричка е , един колега я беше взел за тест драв няколко дена , качих се , много е докарана , не е каляска от вискок клас . но двг-то си отива , петилетка някъде две , и ще се чудиш защо толкова много сме чакали за такива коли ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Нямам против Зелев, нямам. Да оправят пробега да е поне 700-800 км. на магистрала при 140 км в час през зимата. И една кола да не струва, колкото 2 апартамента в мойто село и съм пръв на твойта амбразура. То сега и с оперативен лизинг не си струва. Пък че някой чичко-паричко решил да си разнообрази портфолиото на автопарка с една електричка не решава повседневните проблеми. То поне БДЖ да ставаше за нещо, а то и него демократично му . мамата! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години така е ... двг лека-полека си отива , идва ново поколение на задвижване ... дори хората с консервативни въгледи трябва да го проумеят ... :))) ... виж докато импа е средоточен във фосилите и мечате за миналото в бъдеще време , какво движат иноваторите , без да шумят много много ...https://electrek.co/2020/10/02/tesla-tsla-acquires-german-battery-assembly-line-maker-supplying-bmw-mercedes/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Сахара се *м*ести* в Гърция". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Еееей, днес изгоряхме, зарад тия автомобили с вътрешно горене, спарухахме се от тях. То във Великобритания, то в Калифорния, газ и СО2 до ламарината :) А китайците бичат 300 нови централи на кю.мюр и им е през жълтите шнурове за блумбалговите шорти. Бичат китайците кюм.юра щото знаят, че тия зелените имат нужда от батерии, стомана, ламарина, и прочие суровини и няма как да ги произведат без тях. Иначе изречението "не биха искали да провокират американските потребители повече, отколкото им е необходимо" без да е жалко - изчерпва темата. Слаб ви е пиара, щом търпението на потребителите е под въпрос! Пускайте повече статии за климатичния апокалипсис. Всеки ден по 5-6, мятам ви работни заглавия: "Антрактида се топи", "Сибир потъва", "Сахара се мести в Гърция". "Туристи снимаха бяла мечка на екватора, върху айзберг, колкото Титаник", "В Калифорния покриват колите с тефлон, за да готвят на капаците им" - ми така де, малко креативност требе! отговор Сигнализирай за неуместен коментар