Западна Европа вече изпревари Китай като най-големия пазар на електрифицирани автомобили в света, с над 500 000 регистрации за първите седем месеца срещу 486 000 за азиатската държава, съобщава Forbes. В същото време пазарният дял на Tesla на Стария континент се е сринал от почти 34% миналата есен до едва 15,2%, показват данните на анализатора Матиас Шмид, които обхващат чистите електромобили (BEV) и плъгин хибридите (PHEV).
Американската компания е пласирала 36 652 електромобила в Европа от началото на годината. Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi има 48 835, а групата Volkswagen - 47 188, съобщава Automedia.
Най-продаваният електромобил в Европа е Renault Zoe, с нарастващ аванс пред Tesla Model 3. В по-високия сегмент на този пазар абсолютен лидер е Audi e-tron с 13 500 продажби през първото полугодие - далеч пред Porsche Taycan (3 111) и Tesla Model S (2 506).
Прави впечатление изоставането на Jaguar и Mercedes-Benz. Електрическият Jaguar i-Pace, макар да бе обявен от журналистическо жури за световен автомобил на годината, е продал едва 3 776 бройки за полугодието, което не го нарежда дори в Топ 20. Още по-слабо се представя Mercedes EQC, с 2 937 бройки, макар че според анализатора Хосе Понтес последното се дължи и на ограниченото производство.
Според Матиас Шмид европейският електрически пазар със сигурност ще надхвърли 1 милион автомобила до края на годината. През септември на пазара ще дебютира Volkswagen ID.3, за който има вече над 30 000 авансово платени поръчки. Има също около 11 000 предварителни заявки за Renault Zoe и 17 000 за Tesla Model 3. Само тези три модела гарантират минимум 58 000 нови регистрации през септември, докато през юли целият пазар на електрифицирани автомобили е бил 53 000 бройки.
Главните причини за електрическия бум в Европа са страховете на производителите да не надхвърлят новите тавани за вредните емисии, както и щедрите държавни субсидии, отпускани след Covid 19.
Германия в момента отпуска 9480 евро помощ при покупка на електрически автомобил, от които 3480 евро се поемат от производителя. Във Франция субсидията е още по-голяма и достига 12 000 евро (при връщане на стар автомобил за претопяване).
Благодарение на това някои електромобили в момента се предлагат на лизингови схеми, в пъти по-изгодни от тези за конвенционалните модели. Във Франция можете да вземете електрическия Smart за едва 49 евро на месец, а в Германия предлагат плъг-ин хибрида VW Passat GTE за едва 79 евро на месец с четиригодишен договор - независимо, че цената на автомобила стартира от 45 000 евро.
Според Шмид тези свръхблагоприятни условия обаче няма да траят дълго, а само докато производителите се уверят, че са покрили новите тавани за парниковите емисии и са избегнали въведените от ЕС сериозни глоби. Анализаторът смята, че това вече е факт за почти всички компании, с изключение на Daimler и FCA Fiat-Chrysler. FCA обаче вече откупи парникови квоти от Tesla.
преди 4 години Е може ли да се сравнява Тесла с Рено Zoe или всички други европейски сапунерки. Докато Мерцедес и BMW не изкарат хубав електромобил, няма място за сравнение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ти никога не си работил в производство или в мултинационална корпорация, нали ? :))) личи си.Тесла ще ни вкара в бъдещето, а другите ще е следват! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тук се появи поредният *** - Иван. Би, ако са основните изрази - все в условно наклонение. Глупости на търкалета само. Лека полека стигаме до това, което казах - големите автомобилни концерни няма да позволят на никого да им яде от баницата. Историята с любителите на акции на компания, която произвежда десетки пъти по-малко автомобили, а струва в пъти повече от класическите концерни ще завърши както завършва всяка история с холандски лалета - сълзи и сополи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Инвеститорчето" в газпром, на когото Илон му е бръкнал до сливиците и с Тесла и че погреба Роскосмос и със Солар сити, дали кара кола, произведена от идолите му алкохолици?? А Тесла жъне успех след успех, потребителите предплащат и чакат. Сигурно, щото са глупави, вместо да си купят по една лада, чакат за тая гадна Тесла, а?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години достатъчно много вече има по мрежата Импе , тесли карани по 100х км ... нищо не сменяш , само гуми и чат пат датчик или предно стъкло , които си влизат в гаранцията/застраховката ... :))) ... същото ще бъде и с европейските автомобили от среден клас нагоре ... :))) ... а за токът не го мисли , лека-полека няма да усетиш как ще се организира чистото електропроизводство за 3-4 петилетки , даже ще се чудиш защо по-рано не е направено ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Четете статията за Калифорния и си направете изводите. "Не могат, чипът им изхвърля:throw new System.ArgumentException("Game over", "это Путин виноват"); отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ако ще гигафабриката да има капацитет 500 000 000 000 000 - това няма значение - хората няма да купуват таралясници, които са като сглобени в час по трудово, че и скъпи при това, но ще заложат на истински автомобили на по-достъпна цена. Мошшшшеникът мъск горчиво ще съжалява, че 13 години не се научи да прави АВТОМОБИЛИ, а не електрифицирани каруци, на които нещо им се чупи на всеки 800-100 километра, хем уж в двигателя нямало движещи се части. Но всъщност в статията има нещо ного по-важно, което сякаш никой не забелязва: за таваните за емисиите и за щедрите субсидии - което показва - че тоя бум - без значение кои компании го - е изцяло непазарен... а непазарните работи ги знаем как свършват, нали? Как специално ще свърши туй? - Четете статията за Калифорния и си направете изводите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Това са две различни компании. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ти като видиш тесла и спейсекс и се фъргаш на пясъка веднага ... :)))обърна ли цялата авто индустрия , а ? обърна я ... тесла в момента нямат модел за европейският пазар освен model Y - фабриката в берлин точно това ще произвежда от средата на 2021 и евентуално новата малка кола дето гласят . а и тук си пазим континенталните производители много ... :))) ... мита , крос-субсидиране , скрити държавни помощи ... не е да няма ... чете ли материала - 79 евро на месец в немско пасат за 4 години ... :))) ... след всички приспадания ... не е да няма помощи ... :)))ако те биваше в сметките , гигафабриката в берлин е за 500.000 автомобила , пазарът в европа надмина миналата година година 1 млн. електрички и хибриди и продължава да расте , от тесла прогнозират до няколко години 12млн. електрички да се продават в Европа и те да участват с 500х. , освен това във фабриката ще произвеждат и батерии и системи за енергетиката ... :)))не ги мисли , ами я кажи какво става с аурус , че запецнаха нещо , май и за кгб поръчката не направиха ... :)))в бока чика тексас строят вече sn9 прототип , предполагам е близнак на sn8 , който е вече завършен . сега sn6 е готов за крио-тест и сигурно скоро и той ще лети на 150м височина . роскомикс нещо ново ще правят ли с батути или пак тишина ... даже мултики спряха да пускат , карат само на изявления ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Аа..а.а, с'я ка са върнат от Марс! познай къ'ф имидж ще имат!!Секий въздухар и силиконка на тесли ще се пъчат... отговор Сигнализирай за неуместен коментар