IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията

Натоварването в много заводи се срина по време на кризата, производители и доставчици реагират на това с икономии и преструктуриране

08:10 | 05.08.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия&nbsp; в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. <em>Снимка: Akos Stiller/Bloomberg</em></p>

Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия  в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg



Доставчиците - зависими от европейския бизнес

Най-голямата фабрика за автомобили в Европа се намира във Волфсбург. Теоретично до милион превозни средства могат да излизат от монтажните линии там за година. VW обаче се отказа от тази цел. Годишното производство през последните години беше около 700 000 автомобила. През 2020 г. ситуацията ще бъде още по-проблематична заради коронакризата: 500 000 автомобила могат да излязат от фабриката в крайна сметка.

Синдикатът е алармиран. Ами ако натоварването на капацитетите на завода във Волфсбург, където се сглобяват Golf и малкия SUV Tiguan вече не може да бъде гарантирано? Тогава вероятно много от 20 000 работни места ще отпаднат.

От гледна точка на служителите има само едно решение: „Имаме нужда от допълнителен модел във Волфсбург“, казва шефът на работническия съвет Бернд Остерло. Не е ясно дали това ще се случи.

От друга страна, едно е сигурно: VW скоро няма да изгражда нови мощности. Засега групата  се отказа от планове за завод в Измир, Турция.

При това германските автомобилни производители може да преминат през кризата сравнително леко. Защото те са силно ангажирани и в Китай. А тук продажбите отново набират сила. BCG прогнозира, че продажбите в Далечния Изток ще се върнат към нивата преди кризата до 2021 г.

Единственият проблем е: за разлика от производителите на автомобили, германските поддоставчици са много по-фокусирани върху европейския пазар на автомобили, отпечатъкът им в Китай е доста малък. И те усещат шока от спадналото търсене в резултат на пандемията много по-силно.

„Ситуацията, за съжаление, ще се влоши за много доставчици през есента“, опасява се Роман Цицелсбергер. От гледна точка на областния мениджър на IG Metall в Баден-Вюртемберг сега задачата трябва да бъде да се преодолее възможно най-лесно намалението на продажбите. „Ролята на държавата ще бъде голяма“, казва синдикалистът.

Цицелсбергер настоява добавката за работа на кратко работно време да бъде удължена от дванадесет до 24 месеца и да се използват всички възможности за квалификация. "Ако е необходимо, федералното правителство също да проучи и преки държавни участия", казва Цицелсбергер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още