Доставчиците - зависими от европейския бизнес
Най-голямата фабрика за автомобили в Европа се намира във Волфсбург. Теоретично до милион превозни средства могат да излизат от монтажните линии там за година. VW обаче се отказа от тази цел. Годишното производство през последните години беше около 700 000 автомобила. През 2020 г. ситуацията ще бъде още по-проблематична заради коронакризата: 500 000 автомобила могат да излязат от фабриката в крайна сметка.
Синдикатът е алармиран. Ами ако натоварването на капацитетите на завода във Волфсбург, където се сглобяват Golf и малкия SUV Tiguan вече не може да бъде гарантирано? Тогава вероятно много от 20 000 работни места ще отпаднат.
От гледна точка на служителите има само едно решение: „Имаме нужда от допълнителен модел във Волфсбург“, казва шефът на работническия съвет Бернд Остерло. Не е ясно дали това ще се случи.
От друга страна, едно е сигурно: VW скоро няма да изгражда нови мощности. Засега групата се отказа от планове за завод в Измир, Турция.
При това германските автомобилни производители може да преминат през кризата сравнително леко. Защото те са силно ангажирани и в Китай. А тук продажбите отново набират сила. BCG прогнозира, че продажбите в Далечния Изток ще се върнат към нивата преди кризата до 2021 г.
Единственият проблем е: за разлика от производителите на автомобили, германските поддоставчици са много по-фокусирани върху европейския пазар на автомобили, отпечатъкът им в Китай е доста малък. И те усещат шока от спадналото търсене в резултат на пандемията много по-силно.
„Ситуацията, за съжаление, ще се влоши за много доставчици през есента“, опасява се Роман Цицелсбергер. От гледна точка на областния мениджър на IG Metall в Баден-Вюртемберг сега задачата трябва да бъде да се преодолее възможно най-лесно намалението на продажбите. „Ролята на държавата ще бъде голяма“, казва синдикалистът.
Цицелсбергер настоява добавката за работа на кратко работно време да бъде удължена от дванадесет до 24 месеца и да се използват всички възможности за квалификация. "Ако е необходимо, федералното правителство също да проучи и преки държавни участия", казва Цицелсбергер.
Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията
Натоварването в много заводи се срина по време на кризата, производители и доставчици реагират на това с икономии и преструктуриране
08:10 | 05.08.20 г.Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Balkan eCommerce Summit 2025: 4000 гости от над 20 държави с интерес към електронната търговия
-
"Булгаргаз" предлага поскъпване на газа с близо 8% от 1 декември
-
Еврото се срина до двегодишно дъно след разочароващи икономически данни от региона
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Българите ще могат да пътуват без виза до Китай от края на ноември
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
Германия ли е новата Япония и откъде духат насрещните ветрове за Европа?
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Пазарите в Азия приключиха последния ден от седмицата предимно с повишения
-
Ефектът Тръмп: Нищо не е ясно, докато не стане ясно
-
Цената на петрола се насочва към седмичен ръст*
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
8