Доставчиците - зависими от европейския бизнес
Най-голямата фабрика за автомобили в Европа се намира във Волфсбург. Теоретично до милион превозни средства могат да излизат от монтажните линии там за година. VW обаче се отказа от тази цел. Годишното производство през последните години беше около 700 000 автомобила. През 2020 г. ситуацията ще бъде още по-проблематична заради коронакризата: 500 000 автомобила могат да излязат от фабриката в крайна сметка.
Синдикатът е алармиран. Ами ако натоварването на капацитетите на завода във Волфсбург, където се сглобяват Golf и малкия SUV Tiguan вече не може да бъде гарантирано? Тогава вероятно много от 20 000 работни места ще отпаднат.
От гледна точка на служителите има само едно решение: „Имаме нужда от допълнителен модел във Волфсбург“, казва шефът на работническия съвет Бернд Остерло. Не е ясно дали това ще се случи.
От друга страна, едно е сигурно: VW скоро няма да изгражда нови мощности. Засега групата се отказа от планове за завод в Измир, Турция.
При това германските автомобилни производители може да преминат през кризата сравнително леко. Защото те са силно ангажирани и в Китай. А тук продажбите отново набират сила. BCG прогнозира, че продажбите в Далечния Изток ще се върнат към нивата преди кризата до 2021 г.
Единственият проблем е: за разлика от производителите на автомобили, германските поддоставчици са много по-фокусирани върху европейския пазар на автомобили, отпечатъкът им в Китай е доста малък. И те усещат шока от спадналото търсене в резултат на пандемията много по-силно.
„Ситуацията, за съжаление, ще се влоши за много доставчици през есента“, опасява се Роман Цицелсбергер. От гледна точка на областния мениджър на IG Metall в Баден-Вюртемберг сега задачата трябва да бъде да се преодолее възможно най-лесно намалението на продажбите. „Ролята на държавата ще бъде голяма“, казва синдикалистът.
Цицелсбергер настоява добавката за работа на кратко работно време да бъде удължена от дванадесет до 24 месеца и да се използват всички възможности за квалификация. "Ако е необходимо, федералното правителство също да проучи и преки държавни участия", казва Цицелсбергер.
Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията
Натоварването в много заводи се срина по време на кризата, производители и доставчици реагират на това с икономии и преструктуриране
08:10 | 05.08.20 г.Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Крайнодесните се приближават към властта в Австрия с подкрепата на консерваторите
-
ГЕРБ прекрати преговорите за кабинет, ДБ научили от медиите за решението
-
Политическата 2025 г. се очертава да е не по-малко гореща от 2024 г.
-
Какво предстои пред Камала Харис след загубата от Доналд Тръмп?
-
Л. Дацов: Бюджет 2025 не отговаря на законовите изисквания, еврозоната е мираж
-
Ню Йорк ще опита да намали трафика в Манхатън с такса "задръстване"
-
Украйна търси противодействие на ударите с авиобомби и самолети на следващия "Рамщайн"
-
Украйна започна изненадваща нова офанзива в Курска област
-
Ще се обърне ли руското газово оръжие срещу Путин?
-
Wall Street трябва да се подготви за AI зима
-
Великобритания иска да нулира нулирането на Brexit, но знае ли какво иска?
-
Л. Дацов: Бюджет 2025 не отговаря на законовите изисквания, еврозоната е мираж
Най-четени новини
-
Руски елитни части си взимат почивка от опитите да си върнат Курска област
-
Ракета Sea Dragon, изстреляна от дрон, е свалила руски хеликоптер Ми-8
-
Украйна търси противодействие на ударите с авиобомби и самолети на следващия "Рамщайн"
-
Лихвите по новите депозити на фирмите и домакинствата растат през ноември
-
Защо ЕС отхвърли предложението за танц на китайските електромобили?
-
Маню Моравенов: Влизането в еврозоната ще премахне валутния риск за инвеститорите
-
Украйна започна изненадваща нова офанзива в Курска област
-
Цената на електроенергията в Германия е била под нулата 468 часа миналата година
-
Словения повишава бюджетните си приходи с данък върху вторите жилища
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Руски елитни части си взимат почивка от опитите да си върнат Курска област
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Американските банки се отказват от алианс в подкрепа на зеления преход
2 -
Как излизането на хедж фондовете промени световните какаови пазари
-
Китай засилва подкрепата за иновациите и потреблението
-
S&P 500 и Nasdaq прекъснаха петдневната си губеща серия, но се понижиха за седмицата
-
Eксперт: 2025 г. ще бъде годината на IPO-тата на БФБ
1 -
Ще има ли позитивизъм в пазарната оценка на компаниите от елитния клуб „Великолепната седморка“