Доставчиците - зависими от европейския бизнес
Най-голямата фабрика за автомобили в Европа се намира във Волфсбург. Теоретично до милион превозни средства могат да излизат от монтажните линии там за година. VW обаче се отказа от тази цел. Годишното производство през последните години беше около 700 000 автомобила. През 2020 г. ситуацията ще бъде още по-проблематична заради коронакризата: 500 000 автомобила могат да излязат от фабриката в крайна сметка.
Синдикатът е алармиран. Ами ако натоварването на капацитетите на завода във Волфсбург, където се сглобяват Golf и малкия SUV Tiguan вече не може да бъде гарантирано? Тогава вероятно много от 20 000 работни места ще отпаднат.
От гледна точка на служителите има само едно решение: „Имаме нужда от допълнителен модел във Волфсбург“, казва шефът на работническия съвет Бернд Остерло. Не е ясно дали това ще се случи.
От друга страна, едно е сигурно: VW скоро няма да изгражда нови мощности. Засега групата се отказа от планове за завод в Измир, Турция.
При това германските автомобилни производители може да преминат през кризата сравнително леко. Защото те са силно ангажирани и в Китай. А тук продажбите отново набират сила. BCG прогнозира, че продажбите в Далечния Изток ще се върнат към нивата преди кризата до 2021 г.
Единственият проблем е: за разлика от производителите на автомобили, германските поддоставчици са много по-фокусирани върху европейския пазар на автомобили, отпечатъкът им в Китай е доста малък. И те усещат шока от спадналото търсене в резултат на пандемията много по-силно.
„Ситуацията, за съжаление, ще се влоши за много доставчици през есента“, опасява се Роман Цицелсбергер. От гледна точка на областния мениджър на IG Metall в Баден-Вюртемберг сега задачата трябва да бъде да се преодолее възможно най-лесно намалението на продажбите. „Ролята на държавата ще бъде голяма“, казва синдикалистът.
Цицелсбергер настоява добавката за работа на кратко работно време да бъде удължена от дванадесет до 24 месеца и да се използват всички възможности за квалификация. "Ако е необходимо, федералното правителство също да проучи и преки държавни участия", казва Цицелсбергер.
Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията
Натоварването в много заводи се срина по време на кризата, производители и доставчици реагират на това с икономии и преструктуриране
08:10 | 05.08.20 г.
Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

напиши коментар
-
Xiaomi планира продажба на акции за над 5 млрд. долара
-
Икономист: Бюджет 2025 дава лош сигнал към чуждите инвеститори
-
Как се развиват кадри в „Телематик Интерактив България“ АД: Младите споделят
-
Спадът на продажбите на „Стара планина холд“ се забавя до над 17% през февруари
-
Т. Тошев: Рискът от свръхзадлъжняване застрашава младите купувачи на жилища
-
Бизнес активността в еврозоната се ускорява до 7-месечен връх
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Русия планира да започне мащабно производство на литий през 2030 г.
-
Германия трябва да строи 320 хил. апартамента на година, за да отговори на търсенето
-
Как ключова съставка на Coca-Cola и M&M's се внася контрабандно от разкъсвания от войни Судан
-
Залитането на Германия към дълга засилва натиска върху вялите имотни компании
-
Проектираните преди години жилища вече не отговарят на изискванията на купувачите в София
-
Някои европейски представители не са сигурни дали могат да разчитат на Фед във времена на пазарен стрес
-
Съдебно решение поставя под въпрос работата на "Топлофикация София"
-
Лагард: Нарастващата несигурност означава, че ЕЦБ не може да се ангажира с обещания
-
Време е технологичните гиганти да спрат да се опитват да създадат богоподобен AI
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Икономист: Бюджет 2025 дава лош сигнал към чуждите инвеститори
-
Спадът на продажбите на „Стара планина холд“ се забавя до над 17% през февруари
-
Т. Тошев: Рискът от свръхзадлъжняване застрашава младите купувачи на жилища
1 -
SAP измести Novo Nordisk като най-високо оценената публична компания в Европа
-
Азиатските пазари поеха в различни посоки в началото на седмицата
-
Данни за инфлацията в САЩ и британската икономика ще движат пазарите тази седмица
2