Намаляване на разходите с повече персонал?
По-специално най-старият все още производствен завод на групата в Берлин ще се сблъска с трудности. На завода, който съществува от 1902 г., през следващите години ще приключи производството на дизеловите двигатели V6. Не е ясно как 2500-те служители ще продължат да бъдат заети. Някои мениджъри биха искали заводът да бъде продаден. Но мощната синдикална група настоява за перспективи за бъдещето за всички германски работни места.
„Всичко друго би било небрежно“, казва Михаел Хеберле, член на Надзорния съвет на Daimler и шеф на работническия съвет в главния завод в Щутгарт-Унтертуркхайм, пред Handelsblatt.
Хеберле е убеден, че производителят на Mercedes ще се утвърди във „все по-нарастващата конкуренция“ в автомобилната индустрия, като се съсредоточи върху луксозния клас. И веднага щом продажбите на марката със звездата отново се вдигнат, компанията му ще се нуждае от всички налични ресурси.
Хеберле представлява интересите на 18 500 служители в Унтертуркхайм. Тук Daimler има своя централен офис, а почти 11 000 служители произвеждат двигатели, трансмисии, оси и отливани части. Едва ли има единичен завод, където възходът на електромобилността и опростената администрация да доведат до толкова големи промени. Сега е добавен и Covid-19.
Но той не иска да чуе и дума за съкращаване на работни места. Напротив. „Можем дори да намалим разходите с повече персонал. Как? Просто казано: като правим определени дейности, които сами сме възложили на доставчици за много пари“, обяснява влиятелният Съвет на работниците.
Осигуряването на местните локации с инвестиране - това е темата не само в Daimler. BMW също преглежда планирането на капацитета си. Групата възнамерява да намали броя на своите подизпълнители като Nedcar в Холандия. В Унгария има и спорове за планирана фабрика.
През май производителят на автомобили обяви, че отварянето на завода ще бъде отложено с поне една година. Работниците обаче настояват фабриката с капацитет от 150 000 автомобила годишно да влезе в експлоатация само когато германските заводи отново са запълнени.
Междувременно Audi прави драстични съкращения. Филиалът на VW обяви в края на 2019 г., че ще намали годишния капацитет в заводите си в Инголщат и Некарсулм със 100 000 автомобила на година. Около 9 500 работни места ще бъдат загубени в Германия. А притесненията се разпростират и в заводите на компанията майка.
Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията
Натоварването в много заводи се срина по време на кризата, производители и доставчици реагират на това с икономии и преструктуриране
08:10 | 05.08.20 г.
Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

напиши коментар
-
Xiaomi планира продажба на акции за над 5 млрд. долара
-
Икономист: Бюджет 2025 дава лош сигнал към чуждите инвеститори
-
Как се развиват кадри в „Телематик Интерактив България“ АД: Младите споделят
-
Спадът на продажбите на „Стара планина холд“ се забавя до над 17% през февруари
-
Т. Тошев: Рискът от свръхзадлъжняване застрашава младите купувачи на жилища
-
Бизнес активността в еврозоната се ускорява до 7-месечен връх
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Русия планира да започне мащабно производство на литий през 2030 г.
-
Германия трябва да строи 320 хил. апартамента на година, за да отговори на търсенето
-
Как ключова съставка на Coca-Cola и M&M's се внася контрабандно от разкъсвания от войни Судан
-
Залитането на Германия към дълга засилва натиска върху вялите имотни компании
-
Проектираните преди години жилища вече не отговарят на изискванията на купувачите в София
-
Някои европейски представители не са сигурни дали могат да разчитат на Фед във времена на пазарен стрес
-
Съдебно решение поставя под въпрос работата на "Топлофикация София"
-
Лагард: Нарастващата несигурност означава, че ЕЦБ не може да се ангажира с обещания
-
Време е технологичните гиганти да спрат да се опитват да създадат богоподобен AI
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Икономист: Бюджет 2025 дава лош сигнал към чуждите инвеститори
-
Спадът на продажбите на „Стара планина холд“ се забавя до над 17% през февруари
-
Т. Тошев: Рискът от свръхзадлъжняване застрашава младите купувачи на жилища
1 -
SAP измести Novo Nordisk като най-високо оценената публична компания в Европа
-
Азиатските пазари поеха в различни посоки в началото на седмицата
-
Данни за инфлацията в САЩ и британската икономика ще движат пазарите тази седмица
2