Намаляване на разходите с повече персонал?
По-специално най-старият все още производствен завод на групата в Берлин ще се сблъска с трудности. На завода, който съществува от 1902 г., през следващите години ще приключи производството на дизеловите двигатели V6. Не е ясно как 2500-те служители ще продължат да бъдат заети. Някои мениджъри биха искали заводът да бъде продаден. Но мощната синдикална група настоява за перспективи за бъдещето за всички германски работни места.
„Всичко друго би било небрежно“, казва Михаел Хеберле, член на Надзорния съвет на Daimler и шеф на работническия съвет в главния завод в Щутгарт-Унтертуркхайм, пред Handelsblatt.
Хеберле е убеден, че производителят на Mercedes ще се утвърди във „все по-нарастващата конкуренция“ в автомобилната индустрия, като се съсредоточи върху луксозния клас. И веднага щом продажбите на марката със звездата отново се вдигнат, компанията му ще се нуждае от всички налични ресурси.
Хеберле представлява интересите на 18 500 служители в Унтертуркхайм. Тук Daimler има своя централен офис, а почти 11 000 служители произвеждат двигатели, трансмисии, оси и отливани части. Едва ли има единичен завод, където възходът на електромобилността и опростената администрация да доведат до толкова големи промени. Сега е добавен и Covid-19.
Но той не иска да чуе и дума за съкращаване на работни места. Напротив. „Можем дори да намалим разходите с повече персонал. Как? Просто казано: като правим определени дейности, които сами сме възложили на доставчици за много пари“, обяснява влиятелният Съвет на работниците.
Осигуряването на местните локации с инвестиране - това е темата не само в Daimler. BMW също преглежда планирането на капацитета си. Групата възнамерява да намали броя на своите подизпълнители като Nedcar в Холандия. В Унгария има и спорове за планирана фабрика.
През май производителят на автомобили обяви, че отварянето на завода ще бъде отложено с поне една година. Работниците обаче настояват фабриката с капацитет от 150 000 автомобила годишно да влезе в експлоатация само когато германските заводи отново са запълнени.
Междувременно Audi прави драстични съкращения. Филиалът на VW обяви в края на 2019 г., че ще намали годишния капацитет в заводите си в Инголщат и Некарсулм със 100 000 автомобила на година. Около 9 500 работни места ще бъдат загубени в Германия. А притесненията се разпростират и в заводите на компанията майка.
Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията
Натоварването в много заводи се срина по време на кризата, производители и доставчици реагират на това с икономии и преструктуриране
08:10 | 05.08.20 г.Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg
напиши коментар
-
Крайнодесните се приближават към властта в Австрия с подкрепата на консерваторите
-
ГЕРБ прекрати преговорите за кабинет, ДБ научили от медиите за решението
-
Политическата 2025 г. се очертава да е не по-малко гореща от 2024 г.
-
Какво предстои пред Камала Харис след загубата от Доналд Тръмп?
-
Л. Дацов: Бюджет 2025 не отговаря на законовите изисквания, еврозоната е мираж
-
Ню Йорк ще опита да намали трафика в Манхатън с такса "задръстване"
-
Украйна търси противодействие на ударите с авиобомби и самолети на следващия "Рамщайн"
-
Украйна започна изненадваща нова офанзива в Курска област
-
Ще се обърне ли руското газово оръжие срещу Путин?
-
Wall Street трябва да се подготви за AI зима
-
Великобритания иска да нулира нулирането на Brexit, но знае ли какво иска?
-
Л. Дацов: Бюджет 2025 не отговаря на законовите изисквания, еврозоната е мираж
Най-четени новини
-
Руски елитни части си взимат почивка от опитите да си върнат Курска област
-
Ракета Sea Dragon, изстреляна от дрон, е свалила руски хеликоптер Ми-8
-
Украйна търси противодействие на ударите с авиобомби и самолети на следващия "Рамщайн"
-
Лихвите по новите депозити на фирмите и домакинствата растат през ноември
-
Защо ЕС отхвърли предложението за танц на китайските електромобили?
-
Маню Моравенов: Влизането в еврозоната ще премахне валутния риск за инвеститорите
-
Украйна започна изненадваща нова офанзива в Курска област
-
Цената на електроенергията в Германия е била под нулата 468 часа миналата година
-
Словения повишава бюджетните си приходи с данък върху вторите жилища
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Руски елитни части си взимат почивка от опитите да си върнат Курска област
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Л. Дацов: Бюджет 2025 не отговаря на законовите изисквания, еврозоната е мираж
-
Американските банки се отказват от алианс в подкрепа на зеления преход
2 -
Как излизането на хедж фондовете промени световните какаови пазари
-
Лъчезар Богданов: Дефицит „по конец“, но „на ръба“
-
Китай засилва подкрепата за иновациите и потреблението
-
S&P 500 и Nasdaq прекъснаха петдневната си губеща серия, но се понижиха за седмицата