IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията

Натоварването в много заводи се срина по време на кризата, производители и доставчици реагират на това с икономии и преструктуриране

08:10 | 05.08.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия&nbsp; в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. <em>Снимка: Akos Stiller/Bloomberg</em></p>

Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия  в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

Намаляване на разходите с повече персонал?

По-специално най-старият все още производствен завод на групата в Берлин ще се сблъска с трудности. На завода, който съществува от 1902 г., през следващите години ще приключи производството на дизеловите двигатели V6.  Не е ясно как 2500-те служители ще продължат да бъдат заети. Някои мениджъри биха искали заводът да бъде продаден. Но мощната синдикална група настоява за перспективи за бъдещето за всички германски работни места.

„Всичко друго би било небрежно“, казва Михаел Хеберле, член на Надзорния съвет на Daimler и шеф на работническия съвет в главния завод в Щутгарт-Унтертуркхайм, пред Handelsblatt.

Хеберле е убеден, че производителят на Mercedes ще се утвърди във „все по-нарастващата конкуренция“ в автомобилната индустрия, като се съсредоточи върху луксозния клас. И веднага щом продажбите на марката със звездата отново се вдигнат, компанията му ще се нуждае от всички налични ресурси.

Хеберле представлява интересите на 18 500 служители в Унтертуркхайм. Тук Daimler има своя централен офис, а почти 11 000 служители произвеждат двигатели, трансмисии, оси и отливани части. Едва ли има единичен завод, където възходът на електромобилността и опростената администрация да доведат до толкова големи промени. Сега е добавен и Covid-19.

Но той не иска да чуе и дума за съкращаване на работни места. Напротив. „Можем дори да намалим разходите с повече персонал. Как? Просто казано: като правим определени дейности, които сами сме възложили на доставчици за много пари“, обяснява влиятелният Съвет на работниците.

Осигуряването на местните локации с инвестиране - това е темата не само в Daimler. BMW също преглежда планирането на капацитета си. Групата възнамерява да намали броя на своите подизпълнители като Nedcar в Холандия. В Унгария има и спорове за планирана фабрика.

През май производителят на автомобили обяви, че отварянето на завода ще бъде отложено с поне една година. Работниците обаче настояват фабриката с капацитет от 150 000 автомобила годишно да влезе в експлоатация само когато германските заводи отново са запълнени.

Междувременно Audi прави драстични съкращения. Филиалът на VW обяви в края на 2019 г., че ще намали годишния капацитет в заводите си в Инголщат и Некарсулм със 100 000 автомобила на година. Около 9 500 работни места ще бъдат загубени в Германия. А притесненията се разпростират и в заводите на компанията майка. 

Последна актуализация: 02:11 | 14.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още