Намаляване на разходите с повече персонал?
По-специално най-старият все още производствен завод на групата в Берлин ще се сблъска с трудности. На завода, който съществува от 1902 г., през следващите години ще приключи производството на дизеловите двигатели V6. Не е ясно как 2500-те служители ще продължат да бъдат заети. Някои мениджъри биха искали заводът да бъде продаден. Но мощната синдикална група настоява за перспективи за бъдещето за всички германски работни места.
„Всичко друго би било небрежно“, казва Михаел Хеберле, член на Надзорния съвет на Daimler и шеф на работническия съвет в главния завод в Щутгарт-Унтертуркхайм, пред Handelsblatt.
Хеберле е убеден, че производителят на Mercedes ще се утвърди във „все по-нарастващата конкуренция“ в автомобилната индустрия, като се съсредоточи върху луксозния клас. И веднага щом продажбите на марката със звездата отново се вдигнат, компанията му ще се нуждае от всички налични ресурси.
Хеберле представлява интересите на 18 500 служители в Унтертуркхайм. Тук Daimler има своя централен офис, а почти 11 000 служители произвеждат двигатели, трансмисии, оси и отливани части. Едва ли има единичен завод, където възходът на електромобилността и опростената администрация да доведат до толкова големи промени. Сега е добавен и Covid-19.
Но той не иска да чуе и дума за съкращаване на работни места. Напротив. „Можем дори да намалим разходите с повече персонал. Как? Просто казано: като правим определени дейности, които сами сме възложили на доставчици за много пари“, обяснява влиятелният Съвет на работниците.
Осигуряването на местните локации с инвестиране - това е темата не само в Daimler. BMW също преглежда планирането на капацитета си. Групата възнамерява да намали броя на своите подизпълнители като Nedcar в Холандия. В Унгария има и спорове за планирана фабрика.
През май производителят на автомобили обяви, че отварянето на завода ще бъде отложено с поне една година. Работниците обаче настояват фабриката с капацитет от 150 000 автомобила годишно да влезе в експлоатация само когато германските заводи отново са запълнени.
Междувременно Audi прави драстични съкращения. Филиалът на VW обяви в края на 2019 г., че ще намали годишния капацитет в заводите си в Инголщат и Некарсулм със 100 000 автомобила на година. Около 9 500 работни места ще бъдат загубени в Германия. А притесненията се разпростират и в заводите на компанията майка.
Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията
Натоварването в много заводи се срина по време на кризата, производители и доставчици реагират на това с икономии и преструктуриране
08:10 | 05.08.20 г.Работник, носещ защитна маска за лице, работи на производствената линия в автомобилния завод на Mercedes-Benz AG, в Кечкемет, Унгария. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg
напиши коментар
-
Balkan eCommerce Summit 2025: 4000 гости от над 20 държави с интерес към електронната търговия
-
"Булгаргаз" предлага поскъпване на газа с близо 8% от 1 декември
-
Еврото се срина до двегодишно дъно след разочароващи икономически данни от региона
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Българите ще могат да пътуват без виза до Китай от края на ноември
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
Родителите на Острова са дали 29 млрд. паунда на децата си за покупка на жилище
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Пазарите в Азия приключиха последния ден от седмицата предимно с повишения
-
Ефектът Тръмп: Нищо не е ясно, докато не стане ясно
-
Цената на петрола се насочва към седмичен ръст*
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
8