Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск избра ясни думи по отношение на критиките към програмата за асистиране на водача „Autopilot“. Терминът в никакъв случай не е подвеждащ, заяви 49-годишният предприемач пред специализираното издание Automobile News в интервю, публикувано в понеделник. Критиката според него е „идиотска“.
Причината за критиките са редица злополуки, при които камиони и коли на Tesla се удрят в бариери с висока скорост. Тези инциденти подтикнаха Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ (National Transportation Safety Board) не само да се скара с Tesla, но и на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA) и да поиска от организацията да регулира полуавтоматизираните помощни средства за шофиране.
След инцидентите Tesla беше обвинена, че чрез името подвежда хората, че това е технология за автономно шофиране, а не просто програма за помощ. Мъск гледа на нещата по различен начин.
В интервюто той определи възраженията, че името е неточно, като „нелепи". Ако нещо се обърка с програмата, „това е, защото някой не я използва правилно“, твърди Мъск. Никой не би предположил, че колата ще се шофира сама само въз основа на името, казва още основателят на Tesla.
Мъск подчерта, че автопилотът винаги напомня на шофьорите да обръщат пълно внимание на пътя по време на движение, да държат ръцете си върху волана и да са готови да поемат контрола по всяко време. Поради ясните правила Мъск не е убеден, че промяната на името би имала някакво значение.
„Хората, които злоупотребяват с автопилота, не го правят, защото не го разбират", каза Мъск пред вестника. „Хората, които използват автопилота за първи път, са изключително параноични“, смята той. Според изпълнителния директор друго име не би променило начина на използване на системата от страна на потребителите. „Ако нещо се обърка с автопилота, това е защото някой го използва неправилно, противно на нашите инструкции как да го използваме”, посочи той.
В Германия обаче Tesla наскоро претърпя правно поражение: Окръжният съд в Мюнхен забрани на американската компания в средата на юли да рекламира своите превозни средства с термина „автопилот“, тъй като бил подвеждащ.