IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Вторият живот на батериите може да даде допълнителен тласък на електромобилите

Рециклирането на батериите и тяхното повторно използване могат да понижат допълнително цената на електрическите превозни средства

20:26 | 24.06.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Kiyshi Ota/Bloomberg</em></p>

Снимка: Kiyshi Ota/Bloomberg

Батерии с втори живот

Батериите на електромобилите се разграждат като всяка друга с течение на времето, подобно на батерията на телефона. Статистиката варира в зависимост от това колко дълго издържат, в зависимост от това как се зареждат, какъв модел автомобил захранват, при какви условия работи и каква е възрастта на батерията.

Производителите редовно предлагат осемгодишна гаранция, която продължава да се увеличава, тъй като напредъкът в технологиите води до по-издръжливи батерии, с по-голям заряд и подобрен химически състав, който увеличава живота им. 

По-рано този месец китайският производител CATL, който доставя батерии както за Tesla, така и за Volkswagen, заяви, че е разработил батерия, чийто живот продължава повече от милион мили и може да се използва повторно и след това.

Компанията твърди, че може да увеличи експлоатационния живот на батерията до 16 години и да увеличи пробега с едно зареждане близо шест пъти.

ОТ CATL посочват обаче, че все още не са готови за масово производство.

Когато животът на батерията приключи, тя вече не е способна да захранва автомобил, но въпреки това може да бъде използвана по друго предназначение. Френският концерн Renault призна този неин потенциал, като обособи партньорство с Umicore около проект за съхранение на енергия.

Концернът ще доставя стари батерии от своя модел Kangoo на Umicore, като те ще бъдат инсталирани в Белгия, предоставяйки 1,2 мегавата капацитет за съхранение на енергия.

Според партньорите в проекта, схемата обещава да удвои стойността на батерията и да удължи живота ѝ с до седем години.

Други производители като BMW също разглеждат схеми от типа „затворен кръг“ от подобен характер.

Изследователи от MIT заявиха в проучване от май, че използваните батерии могат да се прилагат и за съоръжения за възобновяема енергия.

На фона на тези възможности цената на електромобилите може допълнително да се понижи, тъй като производителите могат например да пренасочват използваните батерии към мотоциклети, задвижвани с електричество.

Подобна тенденция би ускорила увеличаването на дела на електромобилите в глобалния автопарк, като компаниите, които произвеждат и използват батерии, бързо започват да осъзнават финансовия потенциал на тези комплекти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:38 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още