Представителите на индустрията призовават Комисията да гарантира, че правилата ще установят строги критерии за устойчивост, ще определят какво включва възможността за повторно използване и ще прилагат ясни етикети за подпомагане на рециклирането.
Тази настояща липса на ясна регулаторна рамка не спира компаниите да продължат напред с амбициозни си планове за рециклиране, тъй като те са убедени, че бизнесът, свързан с кръговата икономика ще претърпи рязък скок през следващите години.
Шведският производител на батерии Northvolt, един от големите играчи на европейския пазар, обяви в началото на юни, че ще си партнира с Hydro за изграждане на завод за рециклиране в Норвегия, за да се възползва от големия национален автопарк от електромобили.
Повече от 40% от новите автомобили, регистрирани през 2019 г. в Норвегия, използват батерии, благодарение на щедрите държавни субсидии, евтината възобновяема енергия и развитата зарядна мрежа.
В рамките на съвместното предприятие между Northvolt и Hydro 8 000 тона батерии ще бъдат рециклирани всяка година, като се предвижда увеличаване на този капацитет. Hydro ще се възползва от извлечения алуминий, докато Northvolt ще използва повторно вътрешността на батерията, за да произвежда нови.
Изпълнителният директор на Hydro Арвид Мос заяви, че тази инициатива „представлява нова стъпка към индустрия със значителен потенциал“ и че ще даде възможност на компанията да подобри отпечатъка си върху околната среда, като използва повторно рециклирани материали, вместо да обработва нови количества метал.
Ема Неренхайм от Northvolt добавя, че нейната компания си е поставила за цел да добива 50% от нужната суровина чрез рециклиране до 2030 г.
Екологичната ангажираност на бизнеса е в основата на усилията на Европа да се конкурира на световния пазар, тъй като местните производители ще се борят срещу своите азиатски конкуренти относно цената или обема в краткосрочен или средносрочен план.
Заместник-председателят на ЕК Марош Шефчович, който ръководи Алианса за съхранение на енергия на ЕС, многократно заяви, че произведените в Европа батерии трябва да бъдат „най-зелените“ на пазара, за да бъдат успешни.