След като Такахиро Хачиго пое ръководството в Honda Motor през 2015 г., японският автомобилен производител извърши редица реформи, за да засили автомобилния си бизнес. Компанията затвори редица свои заводи както на родна земя, така и в чужбина, като в същото време реформира и своите вериги на доставка.
Но концернът остави едно звено непокътнато – това за проучвания и разработки, някога оглавявано от легендарния основател Соичиро Хонда преди повече от половин век.
Но и това остана в миналото, пише Nikkei Asia Review.
През април Хачиго обяви плановете Honda да абсорбира изследователското звено. Много анализатори гледат на този ход като знак, че компанията е решена да възстанови автомобилния си бизнес, който се сблъска с недостатъчна ефективност и анемична печалба.
На 1 юли Honda планира да създаде съвместно предприятие с Neusoft, отдел на голяма китайска технологична компания, с фокус върху изкуствения интелект. Предприятието ще разработи Honda Connect, услуга, която може автоматично да предупреждава служителите, когато превозно средство е замесено в произшествие.
Хачиго заяви, че стратегията на Honda е да се обособи ясна конкурентна зона, където „ние се развиваме самостоятелно“, и зона за сътрудничество, в която „работим с други компании“.
Ходът на производителя - който винаги е изтъква своите уникални технологии - стартира съвместно предприятие относно една модерна технология в името на ефективността.
„Започнахме най-голямата инициатива от нашето създаване", подчертава Хачиго, визирайки откритите нови 600 работни места на 1 април.
Тогава Honda драстично реформира своя автомобилен бизнес. Преди това звената на компанията за продажби, инженеринг, разработка и закупуване функционираха автономно, като си сътрудничиха помежду си. Последната организационна промяна интегрира и четирите области, така че да могат да се експлоатират като едно цяло, интегрирани в автомобилния бизнес на производителя.
Създадена е и длъжността на директор на бизнес отдела, който отговаря за целия процес от проектирането до масовото производство на продуктите на групата. Целта е да се подобри ефективността, като се възприемат конкретни стъпки от разработването до производството.
Но защо интеграцията на изследователското звено е толкова значима реформа? Защото Хачиго се опитва да предефинира производството на Honda в съответствие с времето.