IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Азия трябва да препише от Европа в теста за електрификация на транспорта

Липсата на добра политика за автомобилната индустрия относно замърсяването и прехода към електрификация спъва азиатските пазари към налагане на електромобилите

20:06 | 19.06.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

През април 2019 г. индийското правителство стартира фаза 2 от своя план за приемане и производство на хибридни и електрически превозни средства, известен като FAME. Но високите критерии затрудняват много производители да постигнат напредък. Индия, която си беше поставила цел да продава само електрически автомобили до 2030 г., сега намали таргета до едва 30%.

Концернът Mahindra & Mahindra представи през февруари електромобил тип SUV (sport utility vehicle), който струва 825 000 рупии (10 900 долара) с държавна субсидия, за да отговори на чувствителните откъм цените местни вкусове.

електромобили електромобили

"Ако има проблем с разходите в Китай, това ще бъде още по-голям проблем в Индия", смята МакРий от GlobalData.

Липсата на зарядни станции за електромобилите на батерии също е тежест за пазара. Maruti Suzuki, която може да се похвали с близо 50% пазарен дял в Индия, обяви през есента на 2019 г., че ще отложи пускането на електрически модели в страната, което беше планирано за тази година.

електромобили електромобили

Производителите също разчитат на растежа на пазара на електромобили в Япония, третия по големина автомобилен пазар в света след Китай и САЩ. Местният концерн Honda Motor ще въведе производствена линия, която позволява едновременно сглобяване на електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки за масовото им производство.

Но електрическите автомобили все още изостават в страната, където пазарът на хибридни автомобили, воден от втория по големина концерн в света Toyota Motor, притежава основен дял. Електрическите автомобили, включително плъгин хибридите, представляват едва 0,9% от общите продажби на автомобили в Япония през 2019 г., според МАЕ, изоставайки от 4,9-те процента в Китай и 2,1% в САЩ.

Въпреки че според някои анализатори икономическият ефект от пандемяита може да помогне за стимулиране на интереса към електрическите превозни средства, остават опасенията относно финансовите проблеми около финансирането на подобен процес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 2
Императорът
преди 4 години
И откога умните трябва да преписват от идиoтите?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още