Китай цели да увеличи дела на електромобилите, колите с горивни клетки и хибридните превозни средства до 25% от новите продажби на автомобили до 2025 г., в сравнение с близо 5-те процента през 2019 г. На базата на мащабните субсидии на правителството китайският пазар на електромобили приветства най-малко 60 стартъп компании от около 2015 г. насам, в това число и подкрепената от Tencent NIO, понякога определяна като „китайската Tesla“, която се листна на Нюйоркската фондова борса през 2018 г. и набра 1 млрд. долара.
Но през 2019 г. Пекин намали субсидиите за производителите на електрически автомобили с 50%, тъй като стимулите бяха оценени като застрашаващи тяхната конкурентоспособност.
Растежът на китайския пазар внезапно се забави и продажбите на нови енергийни превозни средства през 2019 г. се свиха за първи път, отчитайки спад от 4% спрямо предходната година, до 1,2 млн. броя. През изминалата година китайската BYD се изправи пред "безпрецедентно намаляване на правителствените субсидии", като нетната печалба на коцерна за фискална 2019 г. падна с 42% до 1,6 млрд. юана. През същата година NIO съкрати 2000 работни места на фона на намаляващите приходи, но си осигури още 7 млрд. юана инвестиции от няколко държавни компании.
В отговор на внезапния спад на пазара, през април Пекин обяви двугодишно удължаване на субсидиите. Но данните от май предполагат, че ще отнеме време отново да се примамят купувачите, особено след като пандемията удари силно потреблението.
Междувременно 18 държави в Европа отбелязаха 57-процентно увеличение на продажбите на електрически автомобили между януари и март в сравнение с предходната година на фона на по-широкото намаляване на продажбите на автомобили заради пандемията. Делът на електромобилите в общите продажби на автомобили, ускорен от регулаторните механизми, достигна близо 5%.
Европейският съюз (ЕС) определи правила за производителите на автомобили, свързани с ограничавнаето на емисиите с въглероден диоксид до 95 грама на километър от 2021 г., заплашвайки със солени глоби за милиарди евро, ако не го направят. Това допринесе за успеха на електрическите превозни средства през последните години, като се очаква блокът да затяга регулациите.
Навсякъде другаде в Азия изглежда, че все още няма някаква движеща сила, която да премимами производителите и потребителите към електрическите автомобили, като индийският пазар, с потенциал да настигне Китай, също не може да се похвали с някаква конкретна последователна държавна политика.
преди 4 години И откога умните трябва да преписват от идиoтите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар