IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Азия трябва да препише от Европа в теста за електрификация на транспорта

Липсата на добра политика за автомобилната индустрия относно замърсяването и прехода към електрификация спъва азиатските пазари към налагане на електромобилите

20:06 | 19.06.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

През изминалата седмица Китай се сблъска с разочароващи продажби на нови енергийни превозни средства, в това число плъгин електромобили, превозни средства с горивни клетки и хибриди, отчитайки спад с 23,5% до 82 000 бройки през май. От друга страна общите продажби на китайския автомобилен пазар регистрираха ръст от 14,5% на годишна база до 2,194 милиона броя, подкрепени от правителствените стимули.

В случая на Китай пазарът беше подсилен от правителствената намеса, свързана със субсидиите за купувачите, което засегна доверието на потребителите. Но също така все още няма ясен знак за обръщане на негативната тенденция при продажбите на други големи пазари като Япония и Индия.

електромобили електромобили

Ръководителят на Tesla Inc. Илон Мъск представя кросоувъра Model Y. Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Това контрастира със ситуацията в Европа, където пазарът отбеляза скок в търсенето на електрически автомобили, подхранван от екологичните регулации, дори когато производителите гледат с надежда към Азия за дългосрочен растеж.

Анализаторите казват, че несъгласуваността на правителството по отношение на политиките и инфраструктурата изпращат съобщение, което възпира потребителите и оставя както правителствата, така и производителите пред риска да не достигнат своите цели.

„Правителствените субсидии предизвикват голяма несигурност, въпреки че са необходими за изкуственото понижаване на цената на електромобилите, за да привлекат потребителите. Множеството промени в субсидиите могат да озадачат пазара“, смята Нобухико Масимилиано Абе от A.T. Kearney, изтъквайки, че скъпите електрически автомобили с батерии все още са неконкурентоспособни на пазарна основа.

Калъм МакРий, автомобилен анализатор в GlobalData, също посочва, че много потребители са объркани от разнообразието от предлаганите превозни средства. "Потребителите все още не могат да разберат кое е най-доброто място за техните пари в условията на тази пазарна активност", изтъква той.

Според BloombergNEF продажбите на електрически автомобили в световен мащаб са скочили до 2,1 млн. броя през 2019 г., спрямо 450 000 през 2015 г. Но делът на електромобилите в общите продажби на автомобили все още е малък. Анализаторите очакват този дял да достигне 2,7% през 2020 г. Китай е най-големият пазар на електрически автомобили, представляващ 47% от продажбите на електрически автомобили в световен мащаб, показват данни на Международната агенция по енергетика (МАЕ).

Последна актуализация: 02:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 2
Императорът
преди 4 години
И откога умните трябва да преписват от идиoтите?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още