Несъстоятелността на американската компания за отдаване на автомобили под наем Hertz може да окаже значителен ефект върху пазара на дребно на автомобили в САЩ, тъй като компанията е редовен купувач на нови превозни средства, коментира решението на дружеството да обяви процедура за защита от фалит адвокатът Джоузеф Акоста.
Джоузеф Акоста е партньор в международната адвокатска кантора Dorsey & Whitney която е сред съветниците на Hertz относно процедурата за фалит. За над 21 години като адвокат той е участвал в някои от най-големите и сложни преструктурирания, фалити по Глава 11 и съдебни спорове в САЩ.
Той предупреждава, че евентуалното ликвидиране на по-старите линии на Hertz може да наводни пазара на дребно с по-евтини превозни средства.
По думите на Акоста кредиторите, които са отпуснали заеми, базирани на активи, чрез които Hertz наема превозни средства за операциите си в САЩ, са притиснали компанията да ликвидира своя автопарк от наети автомобили, за да изплати почти 11 млрд. долара обезпечен дълг.
"Ако тези кредитори не сключат друго споразумение за забавяне на възбрана на 22 май 2020 г., Hertz може да няма друг избор освен да започне свободно падане. Това може да се окаже един от най-скъпите видове фалити, при които много големи компании не оцеляват", предупреждава Акоста.
Според него, ако бъде принудена да фалира от своите кредитори, Hertz може да намали операциите си и да продаде активи, за да изплати големия си обезпечен дълг.
„Втората по големина американска компания за автомобили под наем, със над 100 годишна история, се оказа във финансово затруднено положение заради блокирането на туристическата индустрия в резултат на реакцията на правителството на САЩ срещу пандемията от коронавирус“, коментира Акоста.
Hertz е компания с пазарна стойност от 25 млрд. долара, която е силно задлъжняла и зависи от значителните оперативни приходи, за да обслужва дълга си и да поддържа бизнеса си за отдаване под наем и лизинг на превозни средства, изтъква още Акоста.
"Коронавирусът дойде в лошо време за Hertz. Към първото тримесечие на 2020 г. компанията беше изправена пред дълг от 2,5 млрд. долара с краткосрочен падеж, който смяташе, че ще бъде трудно да рефинансира в рамките на следващата година. Тъй като Hertz генерира по-голямата част от приходите си през пролетните и летните месеци, продължаващият застой в туристическата индустрия може да причини необратима вреда на бизнеса ѝ ", предупреждава Акоста.
Въпреки значителното намаляване на разходите, в размер на 2,5 млрд. долара, изтегляйки 600 милиона долара чрез кредитен механизъм и разполагайки с приблизително 1 млрд. долара ликвидност, Hertz се опасяваше още в края на първото тримесечие, че ефектът от пандемията от COVID-19 върху нейните операции би могъл да застраши способността ѝ да оцелее още една година, коментира още Акоста.
„Надяваме се, че разходите за преструктуриране няма да погребват компанията в този процес“, заключва адвокатът от Dorsey & Whitney.