Преходът от традиционния двигател с вътрешно горене (ДВГ) към електрически коли се отразява не само върху количеството вредни емисии: това ще повлияе значително върху техническото обслужване на автомобилите. В електрическите превозни средства има само една пета от частите, използвани в колите с ДВГ, както и почти никакво масло, така че типичният търговец на автомобили ще претърпи спад на приходите от услуги с 35% или с около 1300 долара. Такива данни посочват специалистите от Autoblog след сравняване на сумата за поддръжка на бензиновите автомобили и електрическите модели за последните 5 години, съобщава Automedia.bg.
Смяната на масло и накладки (съответно 24% и 5% от всички операции по поддръжка на американския пазар) намаляват или напълно отпадат при преминаване към електромобили. Колите на ток често използват процес, наречен регенеративно спиране, който забавя автомобила, като същевременно пести енергията от батерията. В същото време експертите отбелязват и значителни икономии при спирачните накладки: някои автомобили Toyota Prius все още работят с първия си комплект накладки след повече от 160 000 навъртени километра, докато стандартната подмяна при коли с ДВГ става след 50-60 000 км.
Един от бенефициентите на прехода към електромобилите ще са производителите на гуми - всяка година колите изминават все повече и повече километри. В САЩ например, това за 5,23 трилиона км годишно, като разстоянието се увеличава с около 1% на година. Тъй като сега собствениците притежават един автомобил средно 11,1 години, това води до увеличаване продажбите на нови гуми. Друг важен лост за ръста в търсенето на гуми е вторичният ефект от силовото задвижване: гумите при електрическите автомобили се износват много по-бързо от колите с ДВГ. Причината е, че са по-тежки и максималният въртящ момент настъпва почти мигновено. Например, някои собственици на Tesla сменят гумите си едва на 16 000 км.
Развитието на електромобилите влияе и върху честотата на подмяната на стъклата, а решаващите фактори тук също са увеличаването на средногодишния пробег и възрастта на колата. Чистачките, течността за тях, фаровете и крушките също могат да бъдат отнесени към тази категория, защото са все по-обвързани с технологии като сензори и камери. Тъй като повече превозни средства получават сензори за усъвършенстваните функции за подпомагане на водача, те няма да работят, ако не се поддържат чисти.
Електрическите автомобили имат и по-високи изисквания към охлаждане. Те трябва по-добре да охлаждат салона, като се опитват да не повлияят върху пробега на колата. Първата защита срещу загуба на топлина са по-ефективните стъклени конструкции и материали. Видимостта пък е една от най-интересните области за иновации и инвестиции. Честно казано, тя винаги е била основен аспект на доходи за доставчици като Valeo и химическите компании, които продават течности за чистачки, например.