2020 г. не е лесна за автомобилната индустрия, а коронавирусът е поредният елемент към тази трудна и сложна картина. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria автомобилният експерт Калоян Желев.
По думите му прессъобщенията на производителите по повод отмяната на Автомобилния салон в Женева са лишени от блясъка и мажорните тоналности. Този път тонът е обран а коронавирусът е връхната точка на всички тези предизвикателства пред индустрията.
"От една страна Brexit повлия на автомобилния бранш, от друга - исторически новото въглеродно законодателство в Европа, от трета - спадът на китайския пазар дори преди самия коронавирус", допълни Желев.
Той посочи, че в петък е излязло съобщение от Германската асоциация на автомобилната индустрия, чиито първи ранни прогнози за вътрешния автомобилен пазар на страната във връзка с коронавируса са за 6% спад за годината.
"Преките щети са свързани с първите ранни прогнози на Moody's и LMC Automotive за спад от 2,5-4,5% от световното автомобилно производство, което е някъде 3-4 млн. автомобила", посочва Желев.
По думите му на практика в цялата автомобилна индустрия и нейните доставчици господства методът LEAN, предполагащ малки складови личности с оглед на намаляването на материалните запаси.
По темата за сливането на PSA Group и Fiat Chrysler гостът каза, че за да видим първите ранни резултати от едно подобно действие, ще трябва да изчакаме до края на годината. "Те търсят икономии от мащаба, а това става със синергия. Водещата ще е технологията на PSA", подчерта той.
Повече по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.