„Качеството се засилва“, посочва инженерът, добавяйки: „Honda създаде твърде много регионални модели, в допълнение към множеството видове, опции и производни на своите глобални модели“.
„Всичко, което изяжда нашата печалба“, допълва той.
В САЩ например седанът на Honda Accord 2020 се предлага в 13 версии, включително три хибрида. Съперникът на GM Malibu има пет, въпреки че няма хибридни модели.
По време на двудневната среща в Уцуномия, Хачиго и ръководителите на обществените поръчки апелират пред доставчиците да помогнат на Honda да намали гамата си от автомобили и да намали типовете и опциите на моделите.
Те призовават доставчиците да използват по-общи части, от двигатели и трансмисии до дръжки на вратите, огледала за обратно виждане и дори копчета и превключватели, според двама души, които присъстват на срещата и са видели слайдовете, използвани от Honda в презентациите.
Проблемите на Honda произхождат до голяма степен от агресивната експанзия преди Хачиго да поеме ръководството през 2015 г. В допълнение към така наречените глобални модели като Civic, Accord и CR-V, Honda разработи множество регионални модели, които сега представляват 40% от продажбите на автомобилите ѝ в световен мащаб.
Те включват седана Crider в Китай, Brio и Mobilio в Югоизточна Азия, WR-V в Латинска Америка, който също се продава в Индия, Pilot SUV в САЩ и N-серията микро-мини в Япония.
Глобалните модели на Honda, които представляват 60% от продажбите ѝ, идват с редица опции за оборудване и гарнитури, които Хачиго, инженер по образование, който работи в Honda от 1982 г., нарече „ненужни продуктови деривати“.
Експлозията в броя на регионалните модели има непредвидена последица: инженерният процес стана по-сложен и повишеното натоварване доведе до пропуски в качеството и съответно до изтегляне от пазара за сервизни прегледи.
Хачиго представи някои от проблемите на пресконференция през май, заявявайки, че иска да премахне две трети от производните продукти на глобалните модели до 2025 г. и да заличи тенденцията при Honda да създава множество цветове, видове модели и опции, специфични за различните региони.
Той има за цел да намали натоварването на инженерите с около една трета, за да освободи време и ресурси за техническите подразделения на Honda за изследователски дейности за автомобилите на бъдещето.
Това, което Хачиго и останалите представители от ръководството на Honda не са обсъждали публично, са планираните структурни реформи за подпомагане на качеството и ефективността, като основната цел е подразделението за научноизследователска и развойна дейност.
Очаква се отделите за научноизследователска и развойна дейност на Honda да изразходват 860 милиарда йени през тази финансова година, или 5,5% от прогнозираните приходи. Очаква се Toyota, чиито приходи са двойно по-големи, да изразходва 1,1 трилиона йени, или 3,7% от световните си приходи, за технологии.
преди 4 години брао Зелев тука не мое каем на черното бело, що си е прао, прао ..... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години хондите и тойотите(с изключение на правените в турция) са страхотни автомобили ... скъпички са , но се отплащат за всеки лев отгоре на цената ... нищо общо с фиатите , опелите или рендетата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ще стане като в оня филм "Шотландски боец",на пазара ще остане само един. отговор Сигнализирай за неуместен коментар