Два модела подкрепиха Volkswagen през продължилото десетилетия изкачване към върха - Beetle, който постави основите на компанията, и Golf, който спаси автомобилния производител от икономическата гибел през 70-те години на миналия век, пише Bloomberg TV Bulgaria.
Продажбите на Golf достигнаха рекордните 35 млн. бройки до момента. 45 години, след като беше пусната първата линия, ситуацията за Volkswagen обаче се промени.
Дизеловата криза избухна преди 4 години и струваше 30 млрд. евро (33 млрд. долара) на германския производител, като разходите продължават да нарастват. Това принуди Volkswagen да преосмисли радикално стратегията и портфолиото си, давайки безпрецедентен тласък на производството на електрически автомобили.
Междувременно неутолимата жажда за SUV-ове успя да детронира Golf-a от позицията му на безспорен лидер при международните продажби на компанията. За пръв път миналата година компактният кросоувър Tiguan измести Golf-a като най-продаван автомобил на Volkswagen.
„Golf-ът все още е най-важният продукт за Volkswagen и има висока символична стойност, но вече няма критичното значение от миналото“, посочва анализатор на Juergen Pieper. Според базираната във Франкфурт компания моделът генерира между 6 и 8% от печалбата на компанията в най-добрия случай, като преди две десетилетия процентите са били 20.
Независимо от тези предизвикателства, Volkswаgen все още вижда бъдеще за Golf. На 24 октомври компанията ще представи най-новата версия на модела с обещанието, че тя е „по-дигитализирана и свързана от всякога“.
Дилемата на Volkswagen относно Golf е емблематична за автомобилната индустрия, която търси начини как да си проправи път в електрическо бъдеще, без да изключва автомобилите с вътрешно горене, които финансират начинанието.
В случая на Volkswagen става въпрос за инвестирането на 50 млрд. долара в развитието на поне 70 електрически модела в групата през идните години, което ще е най-агресивното и скъпо усилие от този род.
Цялата статия може да прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.