"Електрическият компонент от плана също вече е изпълнен: и то не само с новата Corsa, която ще дебютира като чист електромобил със 136 коня мощност и 330 км пробег с едно зареждане. Успоредно с нея Opel представя и хибридния Grandland X - автомобил с дори не два, а цели три мотора. Към бензиновия 1.6 турбо тук са добавени по един електромотор на всяка ос. Общата системна мощност е 300 конски сили, а максималният пробег само на електричество - 52 км. Този хибрид обещава среден разход 1.6 на сто и едва 37 грама СО2 на км - важни показатели за онези европейски страни, където данъците се определят от вредните емисии. За България важното е, че разположеният на задната ос електромотор най-после дава на Grandland и 4х4 задвижване.
Това е само началото на електрификацията на Opel. Догодина ще се появят още два модела на ток: наследникът на сегашния бестселър Mokka X, и електрическата версия на вана Vivaro. До 2024 година всички модели в гамата на Opel ще имат електрическа версия, уверява Лошелер. "Въпросът пред всеки производител днес е дали да има две отделни моделни фамилии - една за електричество и една за двигатели с вътрешно горене, или да заложи на една обща, гъвкава платформа", казва шефът на Opel. Групата PSA е избрала втория подход.
За Opel eлектрическото задвижване не е новост. В съседната зала са изложени единственият по рода си Opel Electro GT, с който Георг фон Опел, внук на основателя Адам Опел, чупи рекорди за скорост през 1971. Тук са и експерименталните серии Impuls от 90-те - Kadett с никел-кадмиева батерия и пробег от 80 км, и Astra първо поколение с 32 оловно-киселинни акумулатора и мощност от 61 конски сили. Тук е и първият опит на компанията в областта на водородните горивни клетки - област, която може да се окаже ключова за бъдещето на Opel.
Способността на PSA и Карлос Тавареш да извличат печалба отдавна вече не буди съмнение. Но това съвсем не успокоява синдикатите и 43-те хиляди работници на Opel, които вече две години се тревожат дали компанията няма да бъде сведена просто до емблема, без собствен принос към автомобилите, върху които се поставя.
Отговорът на тези опасения е в горивните клетки. Тавареш премести в Рюселсхайм цялата развойна дейност на групата в тази посока. PSA вярва, че бъдещето е на водорода, и че днешните електромобили с литиево-йонни батерии са само временно решение. Това е големият залог на Opel.
С малки изключения (Daimler, Toyota, BMW, Honda) водещите производители са се фокусирали върху технологията, която е на мода днес, въпреки очевидните ѝ несъвършенства. Ако се намери политическа воля за изграждането на баснословно скъпата водородна инфраструктура, Opel може да се окаже на гребена на вълната. А дотогава компанията е заета да строи 1300 зарядни станции в околностите на Рюселсхайм. Първите хора, които ще изпробват новото лице на Opel, ще бъдат собствените му служители.