IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Минало и бъдеще на един автомобилен гигант

Opel поглежда към водорода, загърбвайки наследството на General Motors

14:30 | 09.06.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Датата съвсем не е избрана случайно. През юни 1899 в един гараж в Рюселсхайм са сглобени първите автомобили на дотогавашния производител на шевни машини Opel - Patentmotorwagen System Lutzmann.

Точно 120 години по-късно, на 4 юни 2019, в един преобразен хангар от завода в Рюселсхайм компанията събира журналисти от цял свят, за да покаже също толкова важен автомобил: шестото поколение на Corsa. 

Това щеше да е важна премиера при всякакви обстоятелства: Corsa е най-продаваното име в историята на Opel. Но значението на тази конкретна кола далеч надхвърля това. Първо, шестата Corsa дебютира като чист електромобил, подчертавайки каква посока е избрала за развитието си компанията. И второ, това е първият модел на компанията в епохата "след General Motors", пише Automedia.

Новата Corsa е построена върху платформата CMP, разработена от Peugeot-Citroen, и на практика е доста близък роднина на дебютиралото в Женева Peugeot 208.

Намерението на групата PSA занапред да използва само две платформи за цялата гама на Opel предизвика възражения от някои почитатели на марката, че така се загубвала "автентичността". Малко странна теза, при положение, че последните две поколения на Corsa бяха построени всъщност върху платформа, разработена от Fiat в Торино (SCCS).

В сравнение с нея новата има три ключови предимства: по-лека е, подходяща е и за електрическо задвижване, и накрая е доста по-рентабилна.

"Преди година обещахме три неща за Opel: да го направим печеливш, глобален и електрически", казва ни главният изпълнителен директор Михаел Лошелер, застанал пред новата Corsa. Днес, допълва той, и трите обещания са изпълнени. Глобалното присъствие е факт: Opel стъпи на нови пазари на три континента през 2018, и се подготвя за ключовото си завръщане в Русия, откъдето се изтегли заради натиска на Белия дом върху GM.

"Печеливш" също е отметнато: през 2018 компанията продаде 1.038 милиона автомобила и отчете положителен финансов резултат от 859 милиона евро след данъци, при марж от 4.7%. Сумата изглежда скромна на фона на многомилиардните печалби на останалите германски производители. Но всъщност е най-доброто постижение в цялата 120-годишна история на Opel като автомобилна компания. И добре подчертава колко умело е било управлението на GM, която контролираше Opel през 88 от тези години.

Последна актуализация: 13:42 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още