IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какво се случва с непродадените нови автомобили?

Проблемът със свръхпроизводството тормози както компаниите, така и дилърите

15:35 | 06.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Хиляди автомобили, слезли от конвейера, така и не се купуват. На тяхно място идват нови модели, което прави продажбата на по-старите почти невъзможна. Какво се случва с всички тези коли? Отговор се опитва да даде изданието Autonews.

Дори най-внимателните изчисления не могат с точност до 100% до покажат, колко нови автомобили от даден модел ще бъде продадени. Просто те не се произвеждат по-поръчка (в случая не става дума за суперколи, излизащи в ограничени серии).

Защо не се продават колите?

Компаниите произвеждат определен брой машини, като се ориентират от потребителското търсене. То е съобразено с мощностите на заводите, работната сила и световните икономически тенденции. В същото време производителите поне веднъж на 2-3 години обновяват всеки модел и съответно потребителят предпочита да вземе именно него, а не предишната версия. Има и изключения, разбира се, като тези клиенти се ръководят от чисто икономически причини - избирайки по-стария вариант на определен модел, те спестяват пари.

Като цяло, собствениците не сменят автомобила си поне няколко години, което е обяснимо. Далеч по-изгодно е да поддържаш една кола, като отстраняваш появилите се проблеми, вместо да си купиш нова. В същото време производителите не са склонни да продават остарелите модели с огромна отстъпка, тъй като това ще намали интереса към актуалната им продукция.

Промоции, акции и разпродажби

Производителите правят всичко възможно, за да избегнат свръхпроизводство, като едновременно с това изпълняват поръчките на дилърите. Така повечето нови автомобили, които не са продадени, остават именно при търговците, които трябва да решат проблема с тях. За разлика от производителя, дилърът няма друг избор, освен да пусне колите на разпродажба с голяма отстъпка, ако те се заседят дълго време в складовете му.

Повечето автосалони използват понятието "Yellow Stock" (жълт производствен запас). Това е минималният процент, в който влиза един автомобил, ако не бъде продаден. В нека са включени и отстъпките при разпродажба. По правило, той е 1% от общо произведените автомобили, но при криза се е случвало до 30% от колите от даден модел, които са слезли от конвейера, така и да не бъдат продадени.

Това кара дилърите са търсят начини, за да се отърват от залежалата продукция. Вариантите най-често са 3 - разпродажба на аукциони, продажби по системата "trade-in" (тя включва замяна с друг автомобил) или продажба на минимална цена на служителите.

Продължението на материала можете да прочетете на Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:01 | 10.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още