fallback

Една автомобилна сделка с огромни последици

Renault и Nissan ще спечелят от евентуалното си сливане заради силната конкуренция и набега към електромобили

22:42 | 29.04.19 г.

Едно евентуално сливане на дългогодишните партньори Nissan и Renault може да създаде доминация в автомобилния сектор в световен мащаб на 3 основни играча, като конкуренцията ще бъде ожесточена, пише Bloomberg.

Френската и японската автомобилна компания и третият партньор в алианса Mitsubishi произвеждат съвместно 10.8 млн. превозни средства на година, което е два пъти повече от глобалните доставки на американския конкурент Ford. Ако бъде сключена сделка за сливане между Renault и Nissan, новата компания ще бъде втората по големина в света. На първо място ще остане германският автопроизводител Volkswagen, а трета позиция ще заема японската компания Toyota.

Размерът на компаниите винаги е бил фактор в бранша. Автомобилните производители увеличават разходите си, за да инвестират в разработването на самоуправляващи се автомобили и електромобили. Междувременно фирми за споделени пътувания като Uber отнемат клиенти на автомобилните компании, а търговското напрежение оказва негативно влияние върху индустрията. 

Президентът на Renault Жан-Доминик Сенард, който заема поста от януари на мястото на арестувания Карлос Гон, възроди идеята за сливането на двете компании, твърдят запознати с преговорите, пожелали да запазят анонимност.

Nissan и японското правителство спъват усилията на Renault за задвижване на преговорите за сливане, пише Financial Times. Отношенията между партньорите са обтегнати заради ареста на Гон в Япония.

„За масовите производители размерът е всичко. Трите страни искат да продължат сътрудничеството си. Но всичко трябва да се преразгледа наново след ареста на Гон“, обяснява анализаторът в базираната във Франкфурт финансова компания Bankhaus Metzler Юрген Пипер.

Предложението на Сенард предвижда равнопоставеност при собствеността и управителния съвет. Това би било от полза за японския производител на автомобили, който беше спасен от фалит от Renault преди близо 20 години.

Структурата на обединението има отчайваща нужда от реформи от няколко години. Към момента Nissan генерира повече продажби от Renault, но няма право на глас при взимането на решения на партньора ѝ. Небалансираните отношения между двете страни са създавали напрежение в миналото. Проблемът се задълбочи през 2015 г., когато френското правителство, което притежава 15% от Renault, осуети плана на Nissan да получи право на глас.

Какво казват анализаторите и какви са рисковете вижте в продължението на анализа в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:54 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още