Американският производител на електромобили Tesla Inc. ще представи резултатите си за четвъртото тримесечие на фискалната година след края на борсовата сесия днес, надявайки се евентуална печалба, било то и малка, да разсее притесненията за производителя от Силициевата долина, коментира MarketWatch.
През октомври 2018 г. Tesla изненада пазарите с „наистина историческо“ трето тримесечие. Тогава компанията на предприемача Илон Мъск завърши тримесечието с 3,5 млрд. долара в кеш. Tesla отчете печалба от 311,5 млн. долара, или 1,75 долара на акция, за тримесечието, завършило на 30 септември, в сравнение със загуба на 619,4 млн. долара (3,70 долара на акция) година по-рано.
Инвеститорите очакват успешните тримесечия за американския производител да продължат и компанията да обяви печалба в сряда след края на борсовата сесия в САЩ. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск вече изрази очаквания за по-ниска печалба през четвъртото тримесечие от тази за предходното, което доведе до обезценяване на акциите на компанията.
Анализатори, сред които е проведено допитване от FactSet, очакват Tesla да обяви печалба от 2,20 долара на акция, която би било значително постижение спрямо загубата от 3,04 долара на акция за компанията спрямо същия период година по-рано.
Estimize - платформа, обединяваща очакванията на анализатори на Wall Street, управители на фондове, ръководители на компании и др., очаква Tesla да обяви печалба от 2,02 долара на акция.
Най-сериозните притеснения са, че търсенето на колите се свива. Акциите се сринаха през миналата седмица след новината за нов кръг съкращения в допълнение към предупреждението за по-ниска алка печалба. Wall Street вероятно би аплодирал подобна мярка за намаляване на разходите във всяка друга компания. За Tesla обаче това е напомняне, че търсенето може да отслабне.
Tesla предприе мерки, за да осигури рентабилност, наскоро премахвайки по-евтините варианти Model S и Model X и прекратявайки дългогодишна програма за бонуси при препоръки.
„Макар да вярваме, че фокусът върху свиването на разходите е правилният ход за една високо капиталоемка автомобилна компания, ние вярваме, че устойчивостта на търсенето трябва да бъде във фокуса за инвеститорите“, казват анализаторите на Goldman.
Целия анализ четете в Bloomberg TV Bulgaria!
преди 5 години Водородната Toyota Mirai излезе още 2014 бе човек. Нищо интересно не стана. Продават по 1000-2000 на година отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Отчета излезе - 82% нарастване на приходите до $21.5 млрд и намаляване на загубата с 51% до $976 млн за годината. Като приходите от последната половин година са $11,95 млрд и печалба от $451млн. От тези резултати може да се направи простата прогноза за 2019, приходи от над $25млрд и печалба над 1млрд! При положение, ако се запазят броя на продажбите! В 30 годишната от разпадането на съветският блок, ще бъде първата годината на изчезването на колите в ДВГ!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тия милиони, милиарди дето се изядоха през 10 години някой трябва да ги връща. Играта става още по-интересна като се намеси Тойота с водородната си кола. технология която съществува и се тества последните 10 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Според прогнозата на Блумбърг, Тесля би трябвало да са произвели 30351 коли за последните 30 дни, което наистина е впечатляващо постижение, защото означава за всяка от изминалите 4 седмици са произвели по над 7000 автомобила. Звучи направо невероятно на фона дори на последните 2 тримесечия. В същото време пак Блумбърг дават средно производство от около 5318 коли седмично. Очевидно липсват точни данни, но дори и така несъмнено има огромен напредък. Оставам все пак скептик, доколкото Мъск е известен със счетоводните си еквилибристики. Акциите се движат около неутралните $300, очевидно и пазарът има нещо наум, иначе при подобни числа само преди 1/2 година акциите щяха да са се изстреляли до небето... отговор Сигнализирай за неуместен коментар