fallback

Изложение по време на криза

Автомобилните производители се събират в Детройт на фона на едни най-големите трудности пред сектора

15:35 | 14.01.19 г.
Автор - снимка
Създател

Автомобилният свят се среща в Детройт за последното зимно издание на известното изложение, което тази година се провежда на фона на прехода в сектора, изправен пред най-големите трудности от финансовата криза, предаде Франс прес.

След фалита на General Motors и Chrysler през 2009 година хоризонтът пред големите автомобилостроители никога не е бил толкова мрачен.

Търговското напрежение между САЩ и Китай, забавянето на световната икономика, все по-твърдата политика за опазване на околната среда и промяната във вкусовете на потребителите създават неимоверни трудности. Тези затруднения приканват сектора да се преоткрие, за да се противопостави успешно на гигантите от Силициевата долина.

Въпреки че се очаква Ford и Volkswagen да обявят утре стратегически съюз, обстановката в кулоарите на центъра Кобо - изложбената зала, която е разположена не много далеч от централата на General Motors в сърцето на Детройт - остава спокойна.

По-голямата част от автомобилостроителите от високия и луксозния клас (Mercedes-Benz, BMW, Jaguar, Land Rover, Volvo, Lamborghini, Ferrari, Mini, McLaren) няма да участват в изложението.Това е голям удар за Детройт, който печели близо 500 милиона долара годишно от салона, посещаван от около 800 000 гости.

"Сега е година на преход за салона в Детройт и е показателно за състоянието на сектора. Ние сме в преходна година за индустрията", твърди експертът от Autotrader Мишел Кребс.

Все по-скъпи автомобили

Очаква се продажбите на нови автомобили в САЩ да спаднат през 2019 година заради високите лихви, които се отразяват на кредитите за автомобили, посочват експертите.

Освен това автомобилите са станали много по-скъпи, отколкото в миналото. През 2018 година само 34 процента от продадените автомобили са стрували между 20 000 и 30 000 долара, като средната цена на превозно средство е била 36 000 долара или увеличение с 3 процента, се посочва в данните на консултантската компания Cox Automotove.

Увеличението на цените се обяснява преди всичко с китайско-американската търговската война, която повиши цените на алуминия и на стоманата, а и 47 процента от продадените в САЩ автомобили през миналата година са били вносни.

Ако Вашингтон наложи, както се предвижда, на 17 февруари допълнителни вносни мита от 25 процента за японските, китайските и европейските автомобили, това би означавало много тежка година за автомобилния сектор, посочва Джонатан Смоук от Cox Automotove.

Предвиждайки най-лошото, някои автомобилостроители като General Motors, Ford и Jaguar взеха предпазни мерки за икономии, които се изразяват в големи съкращения на работни места и затваряне на заводи.

Изчезват ли малките автомобили?

Най-символичната мярка остава постепенното спиране на производството на седани и градски автомобили в Северна Америка от "Голямата тройка" (Ford, Chrysler, General Motors - бел. ред.) за сметка на големи автомобили като пикапи, високопроходими автомобили и кросоувъри, предпочитани от американските потребители заради ниските цени на бензина.

Тази тенденция ще се бъде ознаменувана в Детройт, където ще бъдат представени преди всичко големи автомобили.

Тонът бе зададен от Cadillac, който обеща да изкара на пазара 6 модела за три години и представи късно снощи големия кросоувр XT6.

Компанията показа и първите изображения на концептуалния си първи електрически автомобил, за който до този момент има малко детайли.

Fiat Chrysler ще разкрие новия си пикап RAM Heavy Duty, а Ford ще представи новия Explorer. Според Мишел Кребс тазгодишното издание на Детройтския салон ще е много спокойно. Според експерта решението на организаторите от догодина да преместят салона през юни би могло да доведе до неговото възраждане.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:58 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още