fallback

Ще постигне ли Ford обрат в Европа?

При всеки продаден автомобил на Стария континент компанията губи по 165 евро, докато в САЩ постига печалба от 1977 евро на продадена кола

14:15 | 18.08.18 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Европейският бизнес на втория по големина американски автомобилен производител е в криза. Гигантът иска да намали разходите и да осъществи голямо корпоративно преструктуриране. Мениджърите в европейската централа в Кьолн вероятно са решили компанията да продължи със строгите мерки за икономии, защото не е тайна - в допълнение към Китай, Старият континент се счита от централата в Диърборн, в близост до американската автокрепост Детройт, за „най-голямата строителна площадка“, пише в свой анализ германската DPA.

„Ford трябва да реши структурен проблем в Европа и там всичко е възможно и мислимо", предупреждава Фердинанд Дуденхьофер от Университета в Дуисбург-Есен. Експертът дори си представя, че Ford може напълно да се откаже от бизнеса си тук, точно както го направи американският конкурент General Motors с продажбата на германското си дъщерно дружество Opel. „Аз не изключвам възможността в Диърборн да обсъждат и сценарии за пълно излизане от Европа“, казва той.

В компанията майка в САЩ са разтревожени заради проблемите. „Изключително недоволни сме от представянето ни в Европа и Китай", каза изпълнителният директор Джим Хакет след представянето на финансовите резултати за второто тримесечие. По време на конферентен разговор с финансовите анализатори той призна: Ние не сме планирали такива лоши резултати". Основната причина за проблемите обаче е разпозната и ще бъдат взети мерки, поясни той.

Компанията е твърдо решена или да съживи слабо представящите се направления, или да се отърве от тях, обяви финансовият директор на Ford Боб Шенкс. "Ние плуваме във водата с тежести на краката, и то доста големи", заяви Шенкс, цитиран от The Financial Times. "Искаме да се освободим от тях, така че истинската мощ на тази компания да си проличи".

Все още обаче няма дори намеци за кои точно "тежести" става дума и дали това включва европейския бизнес на Ford. Шенкс каза само, че "очевидно европейският ни бизнес изисква основно преобразяване и префокусиране, особено при текущите вече ефекти от Brexit. Това преобразяване вече започва".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:18 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още