IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще постигне ли Ford обрат в Европа?

При всеки продаден автомобил на Стария континент компанията губи по 165 евро, докато в САЩ постига печалба от 1977 евро на продадена кола

14:15 | 18.08.18 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Хакет пое мениджърската позиция едва през миналата година, но вече е под огромен натиск. Преди това 63-годишният шеф ръководеше отдела за иновации Ford Smart Mobility, но нашумя като ръководител на компанията за офис мебели Steelcase. Всъщност той бе привлечен в концерна с надеждата да разработва бъдещи технологии като роботизирани автомобили и електрически двигатели, където Ford изостана от конкурентите по време на управлението на предшественика му Марк Фийлдс. Но вместо да блести с техническите си познания, сега Хакет има нужда да реорганиза и санира бизнесите. До 2022 г. следва да бъдат спестени 25,5 милиарда долара. Нискоефективните области с резултати под средните просто няма да бъдат дотирани, обясни Хакет.

Предвид критичната ситуация Европа едва ли ще бъде пощадена от „червения молив“. Данните от Стария континент не изглеждат добре: през трите месеца до края на юни оперативните приходи са се свили със 195 млн. долара на годишна база, което в крайна сметка доведе до тримесечна загуба от 73 млн. долара. За цялата 2018 г. Ford очаква да е на загуба в Европа.

Разходите ще бъдат "агресивно атакувани", съобщиха от компанията през юли. А среща с инвеститорите, планирана за септември, беше отложена, докато не бъдат известни повече подробности за глобалното преструктуриране на групата.

От централата в Кьолн не предоставят информация за конкретните мерки за намаляване на разходите и възможните планове на групата да продаде европейския бизнес. Наред с други неща, тримесечният резултат е и заради увеличените разходи, дължащи се на новите регулации за емисиите, а неблагоприятните обменни курсове, особено при британския паунд, са свили приходите. В Германия обаче Ford „продължи своя растеж" през първата половина на годината. Промени в продуктовия каталог засега не са планирани.

Според Дуденхьофер Ford изостава по отношение на масовото производство от големите производители в Европа. С марж на печалба от само 0,3% европейското дъщерно дружество на автомобилния гигант от САЩ се намира в долната половина на класацията на експерта по отношение на рентабилността през първата половина на годината.

Ford твърди, че възнамерява да постигне в дългосрочен план в Европа марж на печалбата от шест процента. Според проучването на Дуденхьофер обаче ситуацията се е влошила още повече през второто тримесечие - за всяко продадено превозно средство компанията отчита оперативна загуба от 165 евро. За сравнение: на американския вътрешен пазар, където Ford се справя сравнително добре, групата постига през първата половина на годината печалба от 1977 евро на превозно средство, а в световен мащаб тя е 759 евро.

Ситуацията в Европа е още по-тежка, защото Ford трябва да се справи и със спад в продажбите на най-големия автомобилен пазар в света – Китай и има нужда от инвестиции за нови модели. Това не е добра предпоставка за европейското бъдеще. „Ще се случат много неща. Но просто да чакат, няма да им помогне“, заключава Дуденхьофер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:18 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 4 rate down comment 1
khao
преди 6 години
ти ако знаеше, нямаше да си набиваш парите в борсата :):) ... запомни едно нещо от батко си, на борсата печели тоя дето издава, а не тоя дето търгува с акции !!! :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 1
khao
преди 6 години
тук са предимно "инвеститори", за кво са ни инженери ? :) както виждаш те знаят и без да са чели, само от статии и опорки :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 1
lyusien
преди 6 години
До 3 Абсолютно прав си за всичко Но нали трябва да се променяме Форд е огромна компания и едва ли някои би поискал 5 тона суджук но наистина трябва добро отношение от държавата към големите компании които могат да променят пейзажа тук Както направиха Чехия Словакия и Унгария
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 2
zelka007
преди 6 години
то поточна линия за производство на автомобили не се прави и поддържа с работници :))) ... трябват индженери :))) ... а пък те не се създават с 6 месечна квалификация , а се създават с много труд и обич към точните науки от детска възраст . а у нас на мода в момента е българска филология , философия , право , публична администрация и пр. :))) . и да не забравяме култовото "учи мама за да не работиш" . освен това трябват и много други добре работещи отрасли в икономиката за да има поточна линия за автомобили в БГ на голям световен производител . и не на последно място благоразположена към бизнеса държавна + общинска + данъчна администрация ... а не да четем в новиите за оня искал 5 тона суджук , друг пушки специално производство за лов , трети ейпълски лаптопи за дъщерата че била студентка , на четвърти и пети децата били най-умни и печелели стипендии за учене в станфорд и кеймбридж :))) и пр. и пр. знайни и незнайни щения на наш'те патриотични ръководни кадри ... стига ли списъка "защо няма" или да изброявам още ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 4
lyusien
преди 6 години
Да преместят фабриките си в България и да почне да произвежда по ефективно Дори и електрическите си автомобили България е единствената страна в Югоизточна и Централна Европа в която няма фабрика за цели автомобили Нуждае се от поне 1 милион нови автомобили за неиния пазар и поне 3 милиона за други части на ЕС Пълно е с фабрики произвеждащи резервни части и детайли за Форд Какво чакат още
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още