IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще постигне ли Ford обрат в Европа?

При всеки продаден автомобил на Стария континент компанията губи по 165 евро, докато в САЩ постига печалба от 1977 евро на продадена кола

14:15 | 18.08.18 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Европейският бизнес на втория по големина американски автомобилен производител е в криза. Гигантът иска да намали разходите и да осъществи голямо корпоративно преструктуриране. Мениджърите в европейската централа в Кьолн вероятно са решили компанията да продължи със строгите мерки за икономии, защото не е тайна - в допълнение към Китай, Старият континент се счита от централата в Диърборн, в близост до американската автокрепост Детройт, за „най-голямата строителна площадка“, пише в свой анализ германската DPA.

„Ford трябва да реши структурен проблем в Европа и там всичко е възможно и мислимо", предупреждава Фердинанд Дуденхьофер от Университета в Дуисбург-Есен. Експертът дори си представя, че Ford може напълно да се откаже от бизнеса си тук, точно както го направи американският конкурент General Motors с продажбата на германското си дъщерно дружество Opel. „Аз не изключвам възможността в Диърборн да обсъждат и сценарии за пълно излизане от Европа“, казва той.

В компанията майка в САЩ са разтревожени заради проблемите. „Изключително недоволни сме от представянето ни в Европа и Китай", каза изпълнителният директор Джим Хакет след представянето на финансовите резултати за второто тримесечие. По време на конферентен разговор с финансовите анализатори той призна: Ние не сме планирали такива лоши резултати". Основната причина за проблемите обаче е разпозната и ще бъдат взети мерки, поясни той.

Компанията е твърдо решена или да съживи слабо представящите се направления, или да се отърве от тях, обяви финансовият директор на Ford Боб Шенкс. "Ние плуваме във водата с тежести на краката, и то доста големи", заяви Шенкс, цитиран от The Financial Times. "Искаме да се освободим от тях, така че истинската мощ на тази компания да си проличи".

Все още обаче няма дори намеци за кои точно "тежести" става дума и дали това включва европейския бизнес на Ford. Шенкс каза само, че "очевидно европейският ни бизнес изисква основно преобразяване и префокусиране, особено при текущите вече ефекти от Brexit. Това преобразяване вече започва".

Последна актуализация: 00:18 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 4 rate down comment 1
khao
преди 6 години
ти ако знаеше, нямаше да си набиваш парите в борсата :):) ... запомни едно нещо от батко си, на борсата печели тоя дето издава, а не тоя дето търгува с акции !!! :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 1
khao
преди 6 години
тук са предимно "инвеститори", за кво са ни инженери ? :) както виждаш те знаят и без да са чели, само от статии и опорки :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 1
lyusien
преди 6 години
До 3 Абсолютно прав си за всичко Но нали трябва да се променяме Форд е огромна компания и едва ли някои би поискал 5 тона суджук но наистина трябва добро отношение от държавата към големите компании които могат да променят пейзажа тук Както направиха Чехия Словакия и Унгария
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 2
zelka007
преди 6 години
то поточна линия за производство на автомобили не се прави и поддържа с работници :))) ... трябват индженери :))) ... а пък те не се създават с 6 месечна квалификация , а се създават с много труд и обич към точните науки от детска възраст . а у нас на мода в момента е българска филология , философия , право , публична администрация и пр. :))) . и да не забравяме култовото "учи мама за да не работиш" . освен това трябват и много други добре работещи отрасли в икономиката за да има поточна линия за автомобили в БГ на голям световен производител . и не на последно място благоразположена към бизнеса държавна + общинска + данъчна администрация ... а не да четем в новиите за оня искал 5 тона суджук , друг пушки специално производство за лов , трети ейпълски лаптопи за дъщерата че била студентка , на четвърти и пети децата били най-умни и печелели стипендии за учене в станфорд и кеймбридж :))) и пр. и пр. знайни и незнайни щения на наш'те патриотични ръководни кадри ... стига ли списъка "защо няма" или да изброявам още ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 4
lyusien
преди 6 години
Да преместят фабриките си в България и да почне да произвежда по ефективно Дори и електрическите си автомобили България е единствената страна в Югоизточна и Централна Европа в която няма фабрика за цели автомобили Нуждае се от поне 1 милион нови автомобили за неиния пазар и поне 3 милиона за други части на ЕС Пълно е с фабрики произвеждащи резервни части и детайли за Форд Какво чакат още
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още