2017 г. донесе две нови за пазара на автомобили в ЕС тенденции - продажби на повече бензинови коли, отколкото дизелови, което се случва за пръв път от 2009 г., както и повишаване на средното ниво на вредните емисии, които те отделят, предава Automotive World.
Според данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА) и Европейската агенция по околната среда (ЕЕА) през 2017 г. купените нови автомобили в страните от ЕС са отделяли средно 118,5 грама на километър въглероден диоксид, което е с 0,4% повече от 2016 г.
Нарастване на емисиите се отчита за пръв път от 2010 г., когато се въвеждат наблюденията по този показател. В общо 17 от 23 страни от ЕС се забелязва повишаване на отделяния от купените нови коли въглероден диоксид, като сред тях са и четирите големи пазара - Великобритания (+0,8%), Франция (+0,6%), Испания (+0,5%) и Германия (+0.1%). В Холандия повишението е с 2,27%, а в Полша – с 1,43%.
Повишаването на отделяните емисии въглероден диоксид е свързано с повишаването на търсенето на бензинови коли, които по принцип харчат повече от дизеловите и изхвърлят по-големи количества от вредната субстанция. По данни на АСЕА търсенето на дизелови автомобили е спаднало с над 5% и сега те формират 44,8% от покупките при 49,4% преди година. На колите с бензинов двигател се падат 49,4% от продажбите.
Раздялата с дизела е обяснима на фона на скандалите около манипулираните данни за разхода и емисиите и планираните забрани за допускане на коли с такива двигатели в централни части на различни градове в Европа.
преди 6 години Абе защо манипулирате хората с количеството вредни емисии от бензиновите автомобили? Вярно е, че те изпускат повече въгероден двуокис, но неговия вреден ефект е свързан основно с потенциалното затопляне на климата. Дизелът изпуска многократно повече от други силно токсични и канцерогенни вещества, които директно заплашват здравето на човека. Кое е по-малкото зло - два градуса повишение на температурите или рак на белия дроб? отговор Сигнализирай за неуместен коментар