На 26 март 2018 г. автомобилните марки в Европа станаха с една повече, след като Lynk & Co представи официално бизнес модела си за Стария континент. Марката, която е 70% собственост на китайския гигант Geely и 30% на Volvo, ще произвежда първите си европейски модели в завода на шведите в Гент, Белгия, на същата поточна линия като Volvo XC40.
Но дистрибуцията им ще е съвсем различна. Lynk & Co очаква повечето ѝ клиенти да не купуват колите си, а да ги наемат с абонаментен план. Всички модели ще са снабдени с автоматичен бутон за споделяне, така че някой друг да може да ползва колата ви, докато сте на работа например (разбира се, срещу заплащане). Освен това Lynk няма да има своя собствена дилърска мрежа, а само верига имиджови магазини в градските центрове, молове и т. н.
Предаването "КОЛЕЛА" дискутира този нов бизнес модел с неговия главен идеолог - Ален Висер, вицепрезидент по маркетинга на Geely и Lynk & Co. Преди това заемал същите позиции във Volvo, Chevrolet и Opel, роденият в Белгия Висер попада в две поредни години сред 10-те най-влиятелни маркетинг шефове в света в класацията на Forbes.
Висер коментира парадокса, че споделянето – сърцевината на новия бизнес модел, се противопоставя на активната продажба на автомобили, което де факто значи, че новата компания работи, за да намали продажбите на автомобили.
„Може би звучи странно, но е факт. Разбира се, ние не сме благотворителна организация и искаме да правим пари. Но няма да ги правим, като продаваме колкото се може повече коли. Вместо това искаме да продаваме бизнес модела си, нашата концепция за мобилност, която е за абонамент вместо покупка. И действително искаме да намалим броя на колите по улиците, като предложим споделяне“. Автомобил
Новият бизнес модел предвижда по-голямата част от приходите да идва не от продажби, а от абонаменти. „Бизнес планът ни предвижда те да са над половината от всички приходи. Остатъкът ще е разделен между отдаване под наем, лизинг и класически продажби“, пояснява мениджърът.
„За нас споделянето е само част от уравнението, пък и не знаем в каква посока ще се развие то. За момента делът на споделените автомобили по света е много нисък. Ние вярваме, че той ще се развие много бързо - щом хората са склонни да споделят домовете си, споделянето и на колата ще е само още една малка стъпка. Даже бих казал, че по-логично би било да е обратното. Даваме си сметка, че не сме първите в тази област. И не вярваме, че споделянето е революцията в нашия бизнес модел. То е възможност, вградена в колите ни, което е наистина новост. Но истинската революция са абонаментите, а не споделянето“, пояснява още автомобилният експерт.
Какво още казва Ален Висер вижте в цялото интервю в Automedia.bg!
преди 6 години Не се занимавам с промивки. Аз имам личен такъв проект и за разлика от теб поне съм се докоснал изпробвал всяко едно нещо, което касае EV. А ти все така продължаваш да си нямаш и грам понятие за какво наистина става въпрос, дори и това единично явление, което си описал. Абсолютен дилетант при това със самочувствие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Като ги качат за транспортиране със заредени батерии до горе след 2 седмици едва в батериите на всяка десета кола няма ток колкото да слезе на собствен ход от транспортното средство автовоз. Ти ги четеш в нета нещата а си чупя главата с тях. Стратегията ми е ясна, четете разни промивки и да уточня че става въпрос за нисан чиито акумулатори се славят с това че държат по писанията в интернет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Писаниците ти показват че и бъкел на вдяваш нито от материята нито от стратегията на китайските производители. Пък ти продължавай да се мислиш за много компетентен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Понеже електричките с литиеви акумулатори са бъгави, ако я заредиш и разчиташ да използваш енергията след време има изненади - акумулаторите взели че се разредили, затова постоянно трябва да се движи. Обаче са много странни как си мълчат за тази екстра, в Китай ги ползват за таксита и BYD вече продават само за таксита. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "Aвтомобилният бизнес на бъдещето наем, а не покупка"Банковия бизнес на бъдещето - да отдава на масите всичко под наем, дори чистия въздух.Журналистическия бизнес на бъдещето - да отдава на масите всички л.ай.на на банките за манна небесна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар