Съвсем наскоро президентът на Toyota Motor Corp. – Акио Тойода, промени ръководния състав на компанията си. В него влязоха британец, японка и няколко експерти от външни компании, което според експертите означава, че един от най-големите производители на планетата е изправен през сериозни сътресения.
Изданието Automotive News припомня, че Тойода често прибягва до подобни действия. Този път обаче той не следва наложилата се традиция, а в действията му се крият доста по-сериозни мотиви. И те са свързани най-вече със страха, че Toyota може дори да не оцелее в новото време.
Подобни притеснения личат и от изявленията на новите топ мениджъри в компанията. Те се събраха за първи път преди около седмица, след което говориха пред медиите. И от думите им става ясно, че Toyota спешно се нуждае от иновационни решения, за да прескочи очертаващата се криза.
„Подобни промени се случват веднъж на 100 години. Ние сме длъжни да приемем това огромно предизвикателство и да го преодолеем”, заяви Сатоши Огисо, който се върна в компанията, за да оглави подразделението за товарни автомобили на Toyota.
Новият отговорник за комуникациите в компанията Масахиро Ямаока също показа притеснение, като заяви: „Не можем да си позволим никакво забавяне. Въпросът е на живот и смърт”.
На свой ред новият шеф на финансовия отдел на компанията Акихиро Футукоме, който досега е бил директор на банката Sumitomo Mitsui Banking Corp., разкри какви задачи му е поставил Тойода: „Той иска от мен две неща – да вкарам свеж полъх в компанията и да ускоря темповете за промяна”.
Какво може да притесни един от най-големите автомобилни гиганти, които разполага с огромни финансови ресурси? Експертите са на мнение, че в Toyota трябва, поне на първо време, да забравят за развитието на електромобилите и автопилотите, и да се насочат към по-обикновени проблеми.
Сред тях са подобряване на връзките с доставчиците на компоненти и завоюване на разрастващия се пазар в Африка. Освен това трябва да се търсят нови пътища за увеличаване на доходите, като сред тях е използване на нови технологии и иновации, които да позволят на Toyota да се конкурира с финансовите организации.
Единствената дама в новия ръководния екип – Чика Како, посочи друг проблем. Той е типично японското мислене в компанията, което досега не позволяваше назначаването на жени и на чужденци на високи позиции.
„Надявам се, че моето назначение ще доведе и до по-активното участие на жени в управлението. Същото се отнася и за Саймън (б.а. – британецът Саймън Хъмфрис е новият главен дизайнер на Toyota). Неговото назначение трябва да привлече повече неяпонски служители”, обясни Како.
Още новини от автомобилния сектор четете в Automedia.bg!