Създаването на нови технологии невинаги е въпрос само на колосални бюджети. Последното доказателство е революционният нов бензинов двигател на Mazda, за който компанията официално потвърди, че ще бъде представен през тази есен и ще влезе в производство още през 2019 година.
При този мотор, кръстен SKYACTIV-X, горивото се възпламенява под налягане, без намесата на свещи. Това го доближава до дизеловите двигатели като ефективност и икономия, но без азотните оксиди и фини частици, които дизелите изпускат в атмосферата.
Създаването на подобен двигател е цел на автомобилната индустрия от десетилетия, но дори гиганти като General Motors и Daimler не успяха да се справят въпреки солидните инвестиции.
От Mazda обаче сега уверяват, че са успели да отстранят всички сериозни пречки и технологията е готова за серийно приложение. Тя ще е главният коз на японската компания в следващите години, подчертава шефът на развойния отдел Кийоши Фудживара. "Електрификацията е необходима, но първо трябва да се съсредоточим върху двигателя с вътрешно горене", казва Фудживара. Mazda се готви да започне да въвежда електромобили в гамата си от 2019, но основният акцент при намаляването на емисиите ще е върху по-ефективните бензинови двигатели и понижаването на теглото. Японците са убедени, че това е по-практичен подход от хибридните технологии, които добавят доста и към теглото, и към цената на автомобилите.
В новия двигател от Х-поколение въздушно-горивната смес се възпламенява сама, след като бъде компресирана от буталото - горе-долу както работят дизеловите мотори. В технологията на Mazda обаче все пак се използват и свещи за дублиращо възпламеняване и по-гладка работа. Това осигурява с около 30% по-нисък разход в сравнение с конвенционалните бензинови двигатели.
"Това е голям пробив", коментира Риоджи Мияшита, шеф на инженерната компания AEMSS, пред AN Europe. "Сега големият въпрос е колко гладко ще работи този двигател, дали няма да е грубоват и рязък като дизела. Да се надяваме, че Mazda има отговор на този въпрос".
Oще подобни новини четете в Automedia.bg!
преди 7 години След това, поради автомобилната революция търсенето и дестилацията на петрол силно нараства и се налага да се намери приложение и на останалите отпадни продукти. За това някои автомобили вървят на бензин, други на дизел, самолетите летят с керосин, а корабните дизели работят на мазут - колкото и неудобно да е това. А газовите бутилки се зареждат със смес от пропан и бутан, които са също отпадни продукти. За момента човечеството според мен не може да се лиши от нито един от големите консуматори на всички тези "отпадъци", защото в противен случай просто ще се налага да ги хвърляме. Както между другото постъпват на много места в Щатите, където пропана и другите газове се изхвълят /изгарят/ в атмосферата още при добиването на петрола, защото там коли на газ няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Дизелът е отпадъчен продукт на бензина.----------------------------------------------Всъщност в началото и бензинът е бил отпадъчен продукт. Когато започват да дестилират петрол са го правели единствено заради керосина. Или както са му казвали - газ за осветление, защото са търсели заместител на свещите от восък или китова мас. Но при въпросната дестилация са се получавали и един куп "отпадни продукти" и бензинът е бил един от тях. По онова време са го продавали в аптеките като препарат за почистване. Едва по-късно Карл Бенц е бил помолен да измисли нещо, за което този *** да се употребява. При първото пътуване в света с автомобил с ДВГ аптекарите били много доволни от госпожа Бенц, която купувала бензин с килограми. По този малко забавен начин е било изобретено приложението на отпадният продукт бензин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Дизелът е отпадъчен продукт на бензина. До ден-днешен не мога да разбера как може отпадъкът да бъде по-калоричен от продукта, но... явно има нещо.Това, което обаче всички компании видимо не желаят да направят е да започнат да произвеждат автомобили на газ фабрично. Ние на Балканите и в Италия се оправяме някак, но това е чувствително по-чисто гориво, което странно защо всички пропускат и са се захванали с електромобилите. А автомобилите на газ определено могат да запълнят празнината в периода между намаляването на азотните окиси (което искаме сега) и по-масовото навлизане на електромобилите (което ще стане сигурно най-рано след 2030 година за по-богатите държави и 2050 - за България). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години няма откъде да дойде тая икономия, дизеле е по-калорично гориво, следователно в него има повече енергия. ФСИ и ТСИ двигателите се изравниха по КПД с дизел Команреал и дюза помпа, но калоричостта си казва думата отговор Сигнализирай за неуместен коментар