fallback

Защо Toyota и Mazda сключиха съюз?

Новото японско партньорство е насочено и срещу Тръмп, и срещу Google и Applе

16:30 | 05.08.17 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Toyota и Mazda ще строят съвместно голям завод в САЩ и освен това ще си партнират в разработването на електрически модели. Сделката, обявена на специална церемония в Токио, е явен опит на японските производители да се противопоставят на нарастващата заплаха от компании като Google, Apple и Uber.

Двете компании планират да построят нова фабрика в САЩ на стойност 1,6 милиарда долара, която ще е с капацитет около 300 000 автомобила годишно и ще създаде над четири хиляди работни места.

Очаква се ожесточена надпревара между различни щати кой да привлече японската инвестиция. Президентът Доналд Тръмп коментира новината в своя Twitter профил като "внушителна инвестиция в американската промишленост".

За да скрепят партньорството си, Toyota и Mazda ще си разменят акции. Toyota ще получи 5,05% от акциите на далеч по-малкия си конкурент, а Mazda ще вземе 0,25 процентa от акциите на Toyota.

Самият Акио Тойода ясно подчерта каква е основната цел на тази сделка: "Изправени сме пред нови конкуренти като Google, Apple, Amazon и други".

Toyota има достатъчно заводи в САЩ, но Mazda до момента нямаше нито един и страдаше много от валутните курсове

Конкретно за Mazda намирането на стратегически партньор изглежда от жизнено значение, тъй като според повечето анализатори компанията е твърде малка, за да си позволи сама колосалните разходи по разработването на електрическо задвижване и автономно управление. В края на миналата година имаше спекулации, че Mazda ще се слее с друга компания с подобен проблем - Subaru. Друг вариант бе компанията да бъде купена от някой от големите технологични играчи, който по този начин би придобил ценен опит в автомобилното производство.

Toyota вече има заводи в четири американски щата - Тексас, Мисисипи, Кентъки и Индиана. Mazda обаче няма производство в Щатите. Построяването на новата съвместна мощност ще позволи на компанията да избегне до голяма степен валутните рискове, както и да се застрахова срещу заплахите на Тръмп за по-високи вносни мита. Акио Тойода обаче увери, че инвестицията "няма нищо общо" с Тръмп. 

Вижте още подобни новини от света на автомобилите в Automedia.bg!  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:15 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още