Toyota и Mazda ще строят съвместно голям завод в САЩ и освен това ще си партнират в разработването на електрически модели. Сделката, обявена на специална церемония в Токио, е явен опит на японските производители да се противопоставят на нарастващата заплаха от компании като Google, Apple и Uber.
Двете компании планират да построят нова фабрика в САЩ на стойност 1,6 милиарда долара, която ще е с капацитет около 300 000 автомобила годишно и ще създаде над четири хиляди работни места.
Очаква се ожесточена надпревара между различни щати кой да привлече японската инвестиция. Президентът Доналд Тръмп коментира новината в своя Twitter профил като "внушителна инвестиция в американската промишленост".
За да скрепят партньорството си, Toyota и Mazda ще си разменят акции. Toyota ще получи 5,05% от акциите на далеч по-малкия си конкурент, а Mazda ще вземе 0,25 процентa от акциите на Toyota.
Самият Акио Тойода ясно подчерта каква е основната цел на тази сделка: "Изправени сме пред нови конкуренти като Google, Apple, Amazon и други".
Toyota има достатъчно заводи в САЩ, но Mazda до момента нямаше нито един и страдаше много от валутните курсове
Конкретно за Mazda намирането на стратегически партньор изглежда от жизнено значение, тъй като според повечето анализатори компанията е твърде малка, за да си позволи сама колосалните разходи по разработването на електрическо задвижване и автономно управление. В края на миналата година имаше спекулации, че Mazda ще се слее с друга компания с подобен проблем - Subaru. Друг вариант бе компанията да бъде купена от някой от големите технологични играчи, който по този начин би придобил ценен опит в автомобилното производство.
Toyota вече има заводи в четири американски щата - Тексас, Мисисипи, Кентъки и Индиана. Mazda обаче няма производство в Щатите. Построяването на новата съвместна мощност ще позволи на компанията да избегне до голяма степен валутните рискове, както и да се застрахова срещу заплахите на Тръмп за по-високи вносни мита. Акио Тойода обаче увери, че инвестицията "няма нищо общо" с Тръмп.
Вижте още подобни новини от света на автомобилите в Automedia.bg!
преди 7 години Щото шефа на Мазда е пораснал повече на ръст, понеже е отгледан с истинско българско кисело мляко и шопска салата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Явно щото оня е по-висшестоящ (в широк смисъл)! отговор Сигнализирай за неуместен коментар