IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какво знаем за "дизеловата среща на върха"?

В Германия трябва да бъдат подобрени до 13 млн. автомобила - затова правителството покани представители на автомобилната индустрия и на провинциите

11:23 | 02.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Става дума за значителни инвестиции – нужно е подобряването на до 13 млн. автомобила в Германия. Ето защо германското правителство покани представители на автомобилната индустрия, както и значими фигури от провинциите на т. нар. „Среща на върха“ за бъдещето на двигателите със запалване чрез сгъстяване. Кой ще присъства на „Националния форум Дизел" в Берлин? Каква е причината за свикването? Кой се ядосва, защото не е бил поканен? Ето отговорите на ключовите въпроси.

Кои са инициаторите?

Страните се събират по покана на министъра на околната среда Барбара Хендрикс и на транспортния министър Александър Добринд.

Защо всъщност се прави тази среща?

Предисторията на срещата на върха е високото замърсяване с азотен диоксид в много германски градове, заради което дизеловите автомобили са заплашени от забрана за движение. Дизелите са една от основните причини за замърсяването на въздуха. 

Но една евентуална забрана за дизеловите автомобили се среща със сериозен отпор от всички производители, които искат да избегнат това на всяка цена. От началото на дискусиите за забраната сред купувачите се забелязва значителна несигурност, продажбите спадат, а колите втора употреба страдат от силна загуба на стойност.

Ето защо по време на срещата ще се дискутира преди всичко темата за това дали и как дизеловите автомобили могат да бъдат преконструирани така, че да отделят по-малко азотни оксиди.

Кой е поканен?

Ръководителите на автопроизводителите VW, Audi, Porsche, BMW, Daimler, Ford Deutschland и Opel. Както и премиерите на провинциите, в които има заводи и седалища на автомобилната индустрия – Баден-Вюртемберг, Бавария, Хесен, Долна Саксония, Северен Рейн-Вестфалия, Райнланд-Пфалц и Саарланд. Освен това и на Берлин и Хамбург – като силно засегнати от високите нива на диоксид градове.

Поканени са също и Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA), Асоциацията на международните автомобилните производители (VDIK), германската Асоциация на градовете, синдикалната организация IG Metall и Федерацията на асоциациите на германските работодатели (BDA).

Клубът на автомобилистите ADAC разкритикува в аванс участниците. „Федералното правителство не преследва интереса на потребителите, като пропуска да осигури тяхното активно участие", заяви заместник-председателят Улрих Клаус Бекер. По друг начин той не можел да си обясни липсата на покани до Министерството на защита на потребителите и потребителските организации.

А къде ще е канцлерът?

Според правителствен говорител Ангела Меркел няма да присъства на срещата, но ще има представител на правителството.

Как участниците си представят подобрение на дизеловите двигатели?

Автопроизводителите и много политици фаворизират модернизацията на дизеловите автомобили с двигатели Евро-6 и Евро-5 с по-евтината актуализация на софтуера. В изявление от федералното правителство и провинциите за срещата на върха на дизеловата индустрия се посочва, че целевото преоборудване няма да донесе недостатъци за собствениците на автомобили. Така например няма да има увеличение на разхода на гориво.

Отделянето на диоксид за колите с Euro 5 (нормата стана стандарт през 2009 г., Euro-6 – от 2014 г.), трябва да се намали с до 50 на сто - например, като системата за пречистване включва по-голям външен температурен диапазон. В момента някои производители са програмирали така наречените топлинни прозорци на системите така, че те да не са активни при външна температура под 17 градуса. Автомобилните производители оправдават тази мярка със защита на двигателите.

Euro-5 предвижда ограничение от 180 милиграма азотен оксид на километър, а Euro 6 - стойност от 80 мг оксид/ км. Проблемът е, че емисиите се определят по време на регистрацията на автомобилите в лабораториите. Докато там ограниченията са спазени, превозните средства на улицата отделят вероятно доста повече замърсители. Според тестове от Федералната служба по околна среда средната стойност при кола с Euro 6 е от 507 милиграма азотен оксид на километър, а при Euro-5 по-висока - средно 906 милиграма на километър.

Последна актуализация: 03:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още