IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Hyundai затяга драстично коланите

От по-евтини крушки до понижени заплати на шефовете – корейският коцерн реагира на намаляващата печалба

16:01 | 27.12.16 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Снимка: Getty Images News

Корейският автомобилен гигант Hyundai Motor отчита за четвърта поредна година намаляваща печалба, съобщи Automotive News и разкри планове за драстични икономии в компанията: от купуване на по-евтини крушки до орязване на полетите в бизнес класа.

Hyundai записва спад в печалбите по две основни причини – недостатъчно убедително присъствие на някои развиващи се пазари и недостатъчно SUV модели в гамата. SUV-овете остават най-популярните автомобили в световен мащаб и продажбите им растат непрекъснато. 

Налагането на строгите икономии има една основна цел – Hyundai има нужда от време и средства, за да подготви нови модели, както и да им осигури по-модерен дизайн. „Опитваме се да се справим с несъответствието между тренда на пазара и нашата гама модели“, обяснява пред Automotive News източник от Hyundai, който потвърждава, че компанията ще се насочи към производството на повече SUV модели. „Това е дългосрочен план. Засега се опитваме да спестим всеки цент”.

От октомври насам директорите на Hyundai Motor Group са със заплати, намалени с 10% - нещо, което се случва за първи път от 7 години насам. Но има и нещо друго – за последните 5 години бройката на шефовете и директорите в Hyundai Motor е нараснала с 44%, до 293 човека, за последно преброявани през 2015 година. Други мерки за намаляване на разходите включват наемането на по-евтини хотелски стаи при командировки, включително и за големите шефове, както и заместването на пътуванията с видео конференции – всеки път, когато това е възможно.

В отговор на информацията за драстичните икономии, която беше разпространена и от агенция Ройтерс, от Hyundai обясниха, че компанията „предприема различни мерки за намаляване на разходите”, продиктувани от растящата несигурност пред бизнеса.

Според Ко Тае-бонг, анализатор в Hi Investment & Securities, другите разходи на Hyundai трудно могат да бъдат намалени, тъй като става въпрос за доставката на компоненти и части, при които маржът на печалба е критично малък, както и свиване на разходите на труд, въпреки че в заводите на компанията почти не присъстват профсъюзи.

Според анализатора Hyundai трябва спешно да започне да инвестира повече в развитие на нови технологии, сред които попада и автономното придвижване на автомобилите. Концернът разполага със сериозни кешови резерви, но много финансови специалисти са на мнение, че орязването на различни представителни разходи няма да има сериозен ефект върху бюджета на компанията.

Hyundai демонстрира сериозно развитие веднага след световната икономическа криза – през 2009 година корейската компания беше единственият автомобилен производител, който успя да увеличи продажбите си в САЩ. Но компанията изостана в битката за лансиране на SUV модели на развитите пазари и заложи твърде много на развиващи се пазари като Русия, където продажбите намаляха.

За последните три години цената на акциите на Hyundai поевтиняват с 40%, което е най-слабият резултат измежду всички големи световни автомобилни производители. В същото време шефовете на компанията в САЩ напуснаха, директорът по продажбите в Южна Корея беше сменен, както и шефът на поделението в Китай.

Предполага се, че тази година спадът в продажбите на Hyundai, както и в продажбите на Kia – марката, която е собственост на гиганта, може да доведе продажбите до 8 милиона коли. Това ще е първият спад от 1998 година насам, когато Hyundai купи по-малкия си корейски съперник. В Hyundai обаче очакват ръст на продажбите през следващата година.

„2016 беше трудна година за нас“, признава изпълнителният вицепрезидент на Hyundai-Kia Парк-Хонг-джа. „Но нещата ще се подобрят, като очакваме важни пазари като Русия и Бразилия да си стъпят на крака“.

В същото време друг източник от компанията твърди, че очакванията за продажби за 2017 г. са намалени до 8,2 милиона коли. В средата на 2016 г. тази прогноза за следващата година беше 8,35 милиона коли.  

Първите мерки, на които ще станем свидетели от страна на Hyundai, ще са по-добри оферти за купувачите на SUV модели, фейслифт на модела Sonata и пренасочване на коли от по-инертни пазари като Близкия изток към такива, където търсенето е по-голямо – като САЩ.

За периода януари – ноември продажбите на SUV модели на Hyundai в Щатите са били 28% от всички сделки, преди година този дял е бил 23%, така че тук има ръст. Но този показател при корейците е по-нисък от средния за автомобилната индустрия. И в завода си в Монтгомъри, Алабама, Hyundai започна да произвежда повече бройки от популярния SUV Santa Fe, за сметка на седана Sonata.

Освен това догодина Hyundai планира да предложи на пазара в САЩ субкомпактен SUV модел, като засега проектът носи името OS. Този модел трябва да се появи и в Южна Корея, както и в Европа. Що се отнася до предлаганите седани в Америка, то големите модели като Azera и Grandeur ще станат по-достъпни, а корейците планират и допълнителни усилия за развитието на новата им луксозна марка Genesis. При по-малките модели – като Elantra и Sonata, в Щатите Hyundai губи битката с други азиатски компании – като Honda.

Следващото поколение модели на Hyundai трябва да излезе на пазара през 2019 година, като според Люк Донкерволк, който е старши вицепрезидент в Hyundai и отговаря за дизайна, колите ще доста по-различни от актуалните модели. 

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:12 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 3
khao
преди 7 години
еми с по евтини крушки надали ще имате успех :):) .... хората искат качество вече, сега сме по богати и искаме да има избор, не като през комунизма дето чакаш 25 години и накрая имаш избор между зелен москвич и червен москвич.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 4
Кайзер Созе
преди 7 години
А защо не обърнат внимание на качеството и издръжливостта . Всички мои познати ,които имат Хюндай се оплакват , че постоянно нещо се разваля , а и не са икономични както би си помислил човек първоначално.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още