Компанията Ford обяви, че започва да приема поръчки за суперколата си GT. От модела ще бъдат произведени точно 500 уникални купета, но заявката за тях не е гаранция, че нейният подател ще стане собственик на автомобила, независимо с какви финансови средства разполага. Това важи не само за Ford, но и за други производители на суперколи, съобщава Road and Track.
Във Ford са категорични, че бъдещите собственици на GT ще бъдат щателно избирани. Няма да бъде достатъчно само клиентът да плати сумата от 400 000 долара (такава е цената на автомобила), а ще трябва да отговаря на определени изисквания. Още при подаване на заявката кандидатът ще отговори на редица въпроси. Сред тях са дали има или е имал взаимотношения с Ford, както и дали е притежавал GT по-рано. От съществено значение ще бъде и дали клиентът смята да ползва колата за участие в състезания на писта или други автомобилни прояви.
Едно от основните изисквания към бъдещия клиент на GT е той да не продава автомобила в определен срок от време след закупуването му. От значение също така ще бъде и активността на кандидата в социалните мрежи, което според представител на Ford ще даде шанс и на по-млади хора да станат собственици на машината.
Други производители на спортни и суперколи също използват подобен подход към клиентите си. Те подгряват интереса към своите автомобили, като създават изкуствен дефицит или поставят доста странни изисквания към евентуалните клиенти. Така действат компании като Ferrari или McLaren.
„Ако си обикновен човек и искаш да си купиш Ferrari 488 GTB, в дилърския център направо ще ти се изсмеят и ще ти посочат вратата. За да имаш шанс, първо трябва да си купиш Ferrari 458 втора употреба, което ще ти позволи да влезеш в листата на чакащите за 488. Но ако си купиш FF или California, веднага влизаш в списъка с кандидати, които получават колите си по-бързо”, обяснява клиент на марката.
Друг собственик на автомобили Ferrari разкрива, че е бил принуден да си купи няколко модела на марката, в това число и F430, за да получи възможност да стане собственик на ново 458. Това обаче се оказало недостатъчно и в крайна сметка дълърът му предложил да го включи в списъка на чакащите за 488 Speciale. Само че клиентът искал версията Aperta, а за да я притежава, първо трябвало да си купи модела California. Така и станало, като в крайна сметка кандидатът взел и двете коли, като едната дал на съпругата си.
Впрочем италианският производител контролира процеса по продажба на своите автомобили не само чрез дилъри се по цял свят, а и напълно самостоятелно. Например, за да станеш собственик на уникалната LaFerrari, трябва да притежаваш поне 5 автомобила на марката, като два от тях трябва да бъдат от актуалната гама. Освен това Ferrari получава правото да откупи суперколата обратно, ако собственикът реши да я продаде.
В McLaren нещата са малко по-опростени, като продажбите изцяло зависят от търговските представители на марката. Така че сдобиването с 570S или 650S не е толкова сложно, но когато става дума за ексклузивен модел, клиентът бива старателно проучен. А ако той все пак притежава хиперколата McLaren P1, нещата стават далеч по-лесно.
Още по темата четете в Automedia.bg!