Практичен, с голям пътен просвет и задвижване към четирите колела. Не звучи като типично MINI, нали? Но пък демонстрира култовия дизайн на марката и носи нейния дух. Става дума за версията Countryman във върховата спортна модификация S. Изпробвахме я, за да проверим дали е възможно MINI да бъде едновременно кросовър и типично MINI.
Cooper S Countryman ALL4 е съвсем логичен ход на MINI, с който британската марката навлезе в разрастващия се сегмент на компактните кросовъри. Като типичен техен представител моделът е обзаведен с увеличен пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Казано иначе, точно обратното на обичайното MINI, което стои близко до земята и разчита само на предните си гуми.
Гледайки обаче Cooper S Countryman ALL4 отвън, той оставя впечатление за типично MINI. Налице са всички задължителни дизайнерски елементи, познати от моделите на култовата марка. За авантюристичния дух пък подсказват по-едрите прагове и предпазителите около арките на колелата.
Интериорът също не се различава от този, който сме свикнали да виждаме при MINI. Дизайнът е класически и модерен, като оставя впечатление за лукс и високо качество, въпреки че някои детайли в полезрението на шофьора са изработени от твърда на допир пластмаса. А обзорът е компрометиран от малките стъкла и едрите колонки.
Как обаче стоят нещата по отношение на пътното поведение, което е най-отличителната черта на автомобилите MINI? Инженерите на марката са направили истински подвиг, доставяйки на кросовъра изненадващо добри стабилност и повратливост. За да може обаче Cooper S Countryman ALL4 да стои на пътя като истинско MINI е нужно чудо. И няма как да бъде иначе, просто физичните закони не го позволяват. Кросовърът има значително по-висок просвет и съответно център на тежестта. И това се усеща.
За да се компенсират този евентуален недостатък, конструкторите на Cooper S Countryman ALL4 са заложили на мощен мотор. Той има обем от само 1,6 литра, но благодарение на турбо технологията развива внушителните 190 к.с. В нашия случай тестовият автомобил е оборудван с автоматична трансмисия с 6 степени, която разполага със спортен режим. Освен това на таблото има бутон "Спорт", който изостря допълнително педала на газта, трансмисията и кормилното управление.
Голямото предимство на MINI Cooper S Countryman ALL4 е практичността - нещо, с което стандартното MINI не може да се похвали. В салона на кросовъра спокойно могат да се настанят четирима едри възрастни. Багажникът също предлага значителен за сегмента обем - 350 литра. Да не забравяме и увеличената проходимост, облагодетелствана от 4х4 системата и повдигнатото шаси.
Изводът е, че Countryman не е типично MINI. Това обаче не означава задължително недостатък. За разлика от познатото MINI напереният Countryman предоставя завидна практичност, която го превръща в по-добрия ежедневен автомобил. Той е създаден за града, но е добър спътник за магистрала, планински или черни пътища. Освен това е достатъчно бърз и динамичен, както и сравнително икономичен - регистрираният от нас среден разход е малко над 8 л/100 км.
Цената на Countryman S в България стартира от 57 300 лв с ДДС за версията със система 4х4.
Още снимки вижте в Automedia.bg
MINI за всеки път
Изпробвахме версията S на кросовъра Countryman
16:03 | 29.05.16 г. 1Тестовият модел е от серията Park Lane, която предлага редица уникални дизайнерски детайли. Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Антон Панайотов: Тръмп може да се окаже импулсът ЕС да се погрижи за капиталовия си пазар
-
Crowne Plaza® Sofia отвори врати след цялостна реновация
-
Как се движи имотният пазар в София – отговорът е на Real Estate Business Forum на 28 ноември
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Gap: Сезонът на празничното пазаруване започва добре
-
В плановете на Русия няма вариант за независима държава Украйна
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
Родителите на Острова са дали 29 млрд. паунда на децата си за покупка на жилище
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Антон Панайотов: Тръмп може да се окаже импулсът ЕС да се погрижи за капиталовия си пазар
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Коя ще бъде най-добрата инвестиционна стратегия през 2025 г.?
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Пазарите в Азия приключиха последния ден от седмицата предимно с повишения
преди 8 години Любимата напоследък марка на "еманципираната самостоятелна бизнес дама ". отговор Сигнализирай за неуместен коментар