Практичен, с голям пътен просвет и задвижване към четирите колела. Не звучи като типично MINI, нали? Но пък демонстрира култовия дизайн на марката и носи нейния дух. Става дума за версията Countryman във върховата спортна модификация S. Изпробвахме я, за да проверим дали е възможно MINI да бъде едновременно кросовър и типично MINI.
Cooper S Countryman ALL4 е съвсем логичен ход на MINI, с който британската марката навлезе в разрастващия се сегмент на компактните кросовъри. Като типичен техен представител моделът е обзаведен с увеличен пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Казано иначе, точно обратното на обичайното MINI, което стои близко до земята и разчита само на предните си гуми.
Гледайки обаче Cooper S Countryman ALL4 отвън, той оставя впечатление за типично MINI. Налице са всички задължителни дизайнерски елементи, познати от моделите на култовата марка. За авантюристичния дух пък подсказват по-едрите прагове и предпазителите около арките на колелата.
Интериорът също не се различава от този, който сме свикнали да виждаме при MINI. Дизайнът е класически и модерен, като оставя впечатление за лукс и високо качество, въпреки че някои детайли в полезрението на шофьора са изработени от твърда на допир пластмаса. А обзорът е компрометиран от малките стъкла и едрите колонки.
Как обаче стоят нещата по отношение на пътното поведение, което е най-отличителната черта на автомобилите MINI? Инженерите на марката са направили истински подвиг, доставяйки на кросовъра изненадващо добри стабилност и повратливост. За да може обаче Cooper S Countryman ALL4 да стои на пътя като истинско MINI е нужно чудо. И няма как да бъде иначе, просто физичните закони не го позволяват. Кросовърът има значително по-висок просвет и съответно център на тежестта. И това се усеща.
За да се компенсират този евентуален недостатък, конструкторите на Cooper S Countryman ALL4 са заложили на мощен мотор. Той има обем от само 1,6 литра, но благодарение на турбо технологията развива внушителните 190 к.с. В нашия случай тестовият автомобил е оборудван с автоматична трансмисия с 6 степени, която разполага със спортен режим. Освен това на таблото има бутон "Спорт", който изостря допълнително педала на газта, трансмисията и кормилното управление.
Голямото предимство на MINI Cooper S Countryman ALL4 е практичността - нещо, с което стандартното MINI не може да се похвали. В салона на кросовъра спокойно могат да се настанят четирима едри възрастни. Багажникът също предлага значителен за сегмента обем - 350 литра. Да не забравяме и увеличената проходимост, облагодетелствана от 4х4 системата и повдигнатото шаси.
Изводът е, че Countryman не е типично MINI. Това обаче не означава задължително недостатък. За разлика от познатото MINI напереният Countryman предоставя завидна практичност, която го превръща в по-добрия ежедневен автомобил. Той е създаден за града, но е добър спътник за магистрала, планински или черни пътища. Освен това е достатъчно бърз и динамичен, както и сравнително икономичен - регистрираният от нас среден разход е малко над 8 л/100 км.
Цената на Countryman S в България стартира от 57 300 лв с ДДС за версията със система 4х4.
Още снимки вижте в Automedia.bg
MINI за всеки път
Изпробвахме версията S на кросовъра Countryman
16:03 | 29.05.16 г. 1Тестовият модел е от серията Park Lane, която предлага редица уникални дизайнерски детайли. Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Politico: Киев обвинява Словакия, че се облагодетелства от транзита на руски газ
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
Барселона откри иновативен начин да зарежда електромобилите чрез метрото
-
Stellantis се отказва от плана си да съкрати 1100 служители в САЩ
-
Две трети от французите вече са недоволни от новия премиер Франсоа Байру
-
Вуйчич от ЕЦБ: Намаляването на лихвените проценти ще продължи и догодина
-
Леонардо ди Каприо инвестира милиони в диамантения бум в Испания
-
Без бюджет за 2025 г. и без удължителен закон: какво следва?
-
Акция на седмицата: „Еврохолд България“ АД
-
Унгарската MOL иска да купи рафинерията на „Лукойл“ в Бургас
-
Тръмп заяви, че може да поиска Панама да върне Панамския канал на САЩ
-
Имотният пазар в Европа набира инерция с навлизането си в 2025 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
Вуйчич от ЕЦБ: Намаляването на лихвените проценти ще продължи и догодина
-
Акция на седмицата: „Еврохолд България“ АД
-
Без бюджет за 2025 г. и без удължителен закон: какво следва?
-
BNP Paribas придобива част от бизнеса на Axa за 5,1 млрд. евро
-
Играта на гадаене за неутрални лихви е с високи залози на пазара на облигации
2
преди 8 години Любимата напоследък марка на "еманципираната самостоятелна бизнес дама ". отговор Сигнализирай за неуместен коментар