IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

E-Class — най-интелигентният седан в света

Automedia.bg с ексклузивен тест на най-новия Mercedes-Benz

16:19 | 03.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимки: Mercedes-Benz</p>

Снимки: Mercedes-Benz

Един ден автомобилите ще бъдат по-умни от хората. Вероятно звучи като реплика от фантастичен филм, но всъщност този ден вече настъпи. Настъпи с премиерата на новото поколение E-Class, което Mercedes-Benz с основание определя като "най-интелигентния седан в света".

Ако се питате какво означава "интелигентен автомобил", от Mercedes-Benz поясниха, че това е комбинация от ефективност, сигурност и комфорт. Въпросните технологии нямат за цел да отнемат водещата роля на човека. Те се грижат за сигурността дори когато шофьорът не е концентриран. Помагат също така при досадни ситуации на пътя, паркиране или трудни маневри.

Така например, новият E-Class следи всяка ситуация на пътя, като е способен да "разбере" за предстоящ инцидент, да ви предупреди и съответно самостоятелно да отреагира. Способен е също така да се паркира без човек зад волана, да се придвижва самостоятелно в задръствания и дори да изпреварва автоматично. Както и да "вижда" опасни ситуации, които са извън полезрението на шофьора. 
Новият E-Class надмина S-Class
Част от въпросните интелигентни технологии, някои от които са базово оборудване, дебютират именно с новото поколение E-Class, като все още не се предлагат за флагмана в гамата на производителя S-Class.

Ще си позволим условно да ги разделим в две групи. В първата ще поставим тези, които се грижат за комфорта зад волана, а във втората - системите за сигурност.

Технологии за комфорт зад волана

На всеки шофьор му се е налагало да пъпли с часове в задръстване. Новият E-Class има решение на този досаден проблем. Просто трябва да се "закачите" за колата отпред и вашият E-Class ще я следва, независимо дали тя спира, тръгва или завива (технологията не се нуждае от пътна маркировка).

Разширените функции на автопилота позволяват също така автоматично поддържане на позволената от закона скорост. Това става чрез радар и камера на борда, които "заснемат" ограниченията на скоростта и автоматично увеличават или редуцират скоростта на движение на колата. Ако не искате да се съобразите с ограничението, просто трябва да докоснете един от бутоните на таблото.

Автопилотът Drive Pilot, работещ при скорост до 210 км/час, може също така да изпреварва автоматично. Е, почти автоматично, тъй като се налага шофьорът да включи мигача. Останалото се поема от системите - ускорение, завиване и т.н. Ако случайно пред вас се движи по-бавен автомобил, системата сама ще намали скоростта.

Безспорно една от най-интересните технологии за комфорт е автоматичното паркиране. Върховият му вариант не просто паркира перпендикулярно или успоредно автомобила вместо вас. Вие няма нужда да бъдете в колата. Системата работи чрез приложение за смартфон и е изключително полезна при паркиране в тесен гараж - телефонът се използва като дистанционно, а колата следи за евентуални препятствия. Технологията позволява перпендикулярно или успоредно паркиране, като може както да прибере колата, така и да я извади обратно на пътя.

Фаровете също вече не са грижа на шофьора. Те не само превключват сами от къси на дълги. Реално фаровете на E-Class винаги използват "дългите светлини", но специалната MULTIBEAM технология с 84 отделни LED диода оставя в сянка както превозните средства около вас, така и пешеходците и дори знаците - така че светлоотразителното им покритие да ни ви заслепява. Модерните светлини се справят и с неприятния ефект, който се получава при движение по мокър път през тъмната част от денонощието.

Активна безопасност на пътя

Една от основните системи тук е автоматичната спирачка. Тя се грижи да спре колата вместо вас, ако ситуацията го налага. Новото й поколение вече е способно да пресметне до милиметър възможността за катастрофа, като следи за наличието на автомобили, велосипеди, мотоциклети и пешеходци около автомобила.

Ако например от пряка пред вас внезапно изскочи автомобил, технологията ще пресметне неговата и вашата скорост, както и траекториите, и на база получените резултати ще прецени дали да предприеме спиране или не - всичко това става за миг. Тя ще ви предупреди или ще предприеме спиране дори при излизане на заден ход или при маневриране в съседна лента.

Ако пък опитате да избегнете удара чрез маневра, технологията ще ви помогне с леко усилие на волана - както за да избегнете удара, така и за да се върнете обратно в платното.

Системата следи и за внезапни задръствания. Ако токова се появи пред вас, системата първо ще приложи леко спирачно усилие. Ако обаче прецени, че няма как да избегнете удара чрез маневра - всички ленти са задръстени с коли, тя ще приложи максимално спирачно усилие.

Не на последно място - ако ситуацията го налага, автоматичната спирачка прилага максимално спирачно усилие, без значение дали шофьорът е натиснал педала до долу. Това е изключително полезно, тъй като проучванията сочат, че голяма част от шофьорите не натискат своевременно и достатъчно здраво педала на спирачката.
Новият E-Class надмина S-Class
Технологията, която предупреждава за неволно напускане на лентата за движение е също разширена с нови функции. Една от тях прилага леко спирачно усилие на външните колела, като по този начин се получава леко завиване, което връща колата отбрано в лентата.

Автомобилът е способен дори да се движи напълно самостоятелно по пътища с повече от две ленти, но подобно нещо е все още забранено от закона. Именно затова технологията позволява подобно автономно придвижване за кратък период от време, след което алармира и се деактивира, паркирайки колата в най-дясната лента.

Инженерите на Mercedes-Benz не са спрели дотук. Приложили са дори седалка, която при очакван удар намества в оптимална позиция тялото на човека, за да може той да получи най-малко наранявания - в такава случаи се затягат също така коланите, а стъклата автоматично се отварят леко, за да предотвратят нараняване на ушите, причинено от допълнителното налягане на въздушните възглавници. За здравето на вашите уши се грижи и аудиосистемата - тя подава превантивно специален звук, който облекчава типичния при катастрофа шум. За задните седалки пък са използвани предпазни колани, които се изпълват с въздух и така причиняват по-леки наранявания по тялото.
Новият E-Class надмина S-Class
Дизайн

Що се отнася до дизайна на новия E-Class, той е типичен за автомобилите Mercedes-Benz, като е максимално приближен до този на C- и S-Class. Предлагат се две основни визии - със спортна или със стандартна решетка. Налични са и оптични пакети AMG.

Голямата изненада е интериорът. От Mercedes-Benz определят салона като "модерен лукс", но ние ще си позволим да го наречем футуристичен. Нямаме предвид обичайните върхови кожа и естествени материали, а двата огромни дисплея с диагонал 12,3 инча всеки, които заменят уредите на таблото. Любопитни са също така първото в света тъч-управление от волана, гласовите команди, както и амбиентното осветление с цели 64 различни цвята.
Новият E-Class надмина S-Class
Двигатели и пътно поведение

В момента новият E-Class е наличен с избор от 6 двигателя - бензинови, дизелови и хибриден.

Бензиновите версии са E200, E300 и Е400. Първата използва 2,0-литров мотор със 184 к.с. и 300 Нм. При E300 двигателят е също 2,0-литров, но развива 245 к.с. и 370 Нм. Върховият към момента бензин -  Е400, се съчетава със система 4Matic и използва 3,0-литров мотор с 333 к.с. и 480 Нм.

Дизеловите опции са Е220d и E350d. По-слабият модел използва напълно нов изцяло алуминиев двигател с обем 2,0 литра, който развива 195 к.с. и 400 Нм. По-мощният агрегат е 3,0-литров и доставя 258 к.с. и 620 Нм.

Хибридът е E350e, като съчетава 2,0-литров бензинов агрегат, електромотор и батерии, които могат да се зареждат в мрежата. Общата мощност е 286 к.с., а въртящият момент достига 550 Нм. Този модел изисква средно по 2,1 л/100 км, заявиха от Mercedes-Benz по време на представянето на модела.

Всички двигатели се оборудват стандартно с автоматична трансмисия с 9 скорости 9G-TRONIC.
Новият E-Class надмина S-Class
По отношение на пътното поведение, то може да бъде всякакво. Поясняваме - E-Class се оборудва стандартно с адаптивно окачване, което предлага 5 режима (Comfort, Sport, Sport+, Individual и Eco), като благодарение на тях автомобилът променя характера си само с натискането на бутон в салона. Срещу допълнително заплащане може да се поръча и пневматичната система AIR BODY CONTROL, позволяваща и регулиране на просвета.

По време на международното представяне на новата E-Class в Португалия бе наблегнато най-вече на демонстрирането на интелигентните системи на автомобила. Повече за пътното поведение и двигателите на лимузината очаквайте в следващите ни ревюта на модела.
Новият E-Class надмина S-Class
Цените на E-Class в България започват от 86 369 лв. с ДДС за версията E200. Дизеловият Е220d стартира от 89 889 лв. с ДДС, а върховият дизел E350d изисква минимум 105 380 лв. с ДДС.

Как действат новаторските технологии - вижте във видеата в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:43 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още