fallback

Google променя правилата на играта в автомобилната индустрия

Традиционните производители на коли трябва да са готови да отговорят на новата вълна от технологии, твърди експерт

10:48 | 27.10.15 г.

Дните на евтините автомобили като Honda Civic и Toyota Corolla може би са преброени, тъй като технологични компании като Google и Apple навлизат все по-смело в автомобилната индустрия и променят начина, по който хората притежават и карат превозните си средства, пише в свой анализ Ройтерс.

Това предупреждение отправи Кен Окуяма, японски дизайнер на висок клас автомобили като Ferrari F60 Enzo и Porsche Boxter, който твърди, че променящата правилата на играта технология за автономни автомобили може да постави под въпрос позицията на Япония като основен производител на коли.

"Ако не внимават, рискуват да се превърнат в доставчици на тези (технологични) компании“, коментира Окуяма в интервю за Ройтерс, проведено в студиото му в японската столица малко преди тазседмичното Tokyo Motor Show.

Дизайнерът, който е отговорен за новия дизайн на Chevrolet Camaro и Corvette, твърди, че да открият отговор на Apple и Google ще бъде най-добрият тест за Toyota и другите производители на масови модели.

Докато писането на код вече има жизненоважно значение за решенията за автомобилите, японските производители се оказват под натиск да покажат как могат да се конкурират с технологичните гиганти.

Сред работата на Google в сферата на автономните автомобили влиза модифицирана версия на спортните модели Lexus на Toyota, както и прототип на Google Car, който се управлява сам. И двете са тествани в САЩ. Apple може да пусне автономен автомобил през 2019 г.

„На този етап все още не е ясно дали Google или Apple ще пуснат кола на пазара“, твърди Коичи Фукуо, президент проучвания и развитие в Honda. Според него те харчат все повече, за да наемат хора. Въпреки това все още никой не може да каже със сигурност, че ще станат конкурент в индустрията.

Докато колите стават все по-автоматизирани, Окуяма прогнозира, че пазарът може да се раздели на два лагера – превозни средства, които просто отговарят на нуждите на обществения транспорт (като автономни таксита, които могат да бъдат извикани през мобилно приложение) и суперлуксозни коли, които ще бъдат преди всичко за заможните.

В резултат от това броят на собствениците на автомобили ще спадне, което ще доведе до свиване на търсенето на достъпни, традиционни коли като особено популярните модели Civic на Honda.

“Производителите на автомобили са свикнали със съществуващите технологии и пътната инфраструктура, така че знаят как да създават коли, които имат емоционална връзка с шофьора. Именно така те добавят стойност към своите продукти“, твърди Окуяма.

Въпреки че поляризацията на пазара може да се случи след години, Окуяма твърди, че японските производители на автомобили трябва да се фокусират повече върху намирането на начини колите им да се възползват от напредъка на технологиите – област, в която те изостават от години.

„Самоуправляващите се коли вероятно ще станат нещо нормално... в резултат на това производителите на автомобили ще трябва да продават не само хардуер, но и цели системи за управление на превозните средства“, коментира още той. „Фирми като Mercedes и Toyota мислят за това, но Google вече е напред в тази игра“.

Повечето автомобилни производители са фокусирани върху разработването на автоматизирани функции за управление, като системите за автоматично спиране и паркиране, които водачите могат да включват и изключват.

Google и ZMP, базиран в Токио стартъп, занимаващ се с роботика, който планира да пусне управлявана от роботи таксиметрова услуга за Олимпийските игри, отвеждат автономното шофиране една стъпка напред, разработвайки коли, които нямат волан и педали. Хората са изключени напълно от уравнението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:14 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още