fallback

Суров шосеен състезател

Изпробвахме новия Nissan 370Z Nismo

14:00 | 08.08.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Многофункционален автомобил. Това е днешната мода, която до голяма степен обезличи понятието "спортна кола". А именно сурова машина, която те респектира, вълнува и има едно единствено предназначение - да генерира адреналин. За радост на феновете - на пазара все още присъстват истински спортни автомобили. Един от тях е Nissan 370Z Nismo, който екипът ни имаше възможност да изпробва. Версията Nismo е най-новата и най-брутална модификация на обновения Nissan 370Z. При нея ударението пада върху спорта, като той доминира както външния вид и интериора, така и задвижването, шасито и пътното поведение. Екстериорът на 370Z Nismo е оборудван с цялостен бодикит, включващ допълнителни спойлери, дифузьор и компоненти в контрастиращ цвят. Интериорът е изработен в същия стил, като предлага спортни седалки Recaro Sportster, алуминиеви педали, допълнителни уреди и тапицерия от кожа и алкантара, с която са облечени повечето неща в салона, включително воланът, седалките, конзолата и таблото.

Nissan 370Z Nismo се задвижва от познатия 3,7-литров V6 двигател, който в случая е оптимизиран да развива 344 к.с. и 371 Нм. Той се съчетава единствено с ръчна скоростна кутия с 6 степени и задвижва задните колела. Двигателят е изключително попадение, тъй като е сред малкото от "старата школа". Той не е хибриден или с намален обем, а разчита на доброто старо атмосферно пълнене. Тъй като няма турбини, агрегатът предлага плътно и сурово разгръщане на мощността в целия работен диапазон. Ускорението от място до 100 км/час отнема 5,2 секунди, а максималната скорост на движение достига 250 км/час.

Динамичните характеристики вероятно изглеждат посредствени, особено като се има предвид, че човек може да си купи функционален SUV или хечбек с по-добро ускорение от 0 до 100 км/час. Тези цифри обаче биха имали смисъл за някой драг състезател. За обикновения любител по-важно е онова, което ти дава колата. А Nissan 370Z Nismo дава много, много спорт. Още с приближаването към автомобила на очи се набиват широките арки на калниците, аеродинамичното купе, спойлерите, двойната изпускателна система и огромните джанти, зад които са скрити впечатляващи спирачни апарати. Интериорът пък посреща с вдъхновени от спорта седалки, волан и уреди. Следва стартирането на мотора, което затвърждава първоначалното впечатление. При натискането на старт-бутона цялото купе затреперва, а звукът доставя микс от страх, притеснение и радост.

Интериорът е спортен, но е изработен с луксозни материали и предлага дори камера за движение на заден ход. Тази смесица от усещания продължава и с натискането съединителя - той е твърд и рязък, досущ като на състезателна кола. Скоростната кутия е създадена в унисон - с кратък ход и метално усещане при превключване на предавките. Осен това има режим, който автоматично вдига оборотите на мотора (подава междинна газ), когато шофьорът поставя по-ниска предавка.

На пътя най-спортният 370Z е истински болид. Возията е изключително твърда, управлението е директно, а ходът на педала на газта - къс. Звукът от мотора и трансмисията обаче са още по-впечатляващи - щракане, припукване, ръмжене. Все едно си в състезателен болид. Шофирането дори с ниска скорост изисква пълна концентрация и отдаване. А изключването на системата ESP препоръчваме само на най-опитните, тъй като огромните задни гуми започват да буксуват при най-ниски обороти. Дори с включена система за контрол на сцеплението обаче тежащият малко над 1 500 кг автомобил позволява контролирано поднасяне.

Да, първата среща с Nissan 370Z Nismo е определено запомняща се - едновременно стряскаща и приятна. Изумително е какво са успели да направят конструкторите на този автомобил. Шофирал съм няколко пъти флагмана GT-R, но 370Z Nismo ме респектира повече.

Да, GT-R е адски бърз, но и лесен за каране. По-малкият спортен модел на Nismo е далеч от динамичните възможности на Годзила, но е способен да достави дори по-сурова доза адреналин. Не се заблуждавайте, Nissan 370Z Nismo не е типичната спортна кола за всеки ден. Той не е особено комфортен, има малък багажник (235 л) и вози твърдо. Но е адски стабилен, директен и бърз, което го превръща в отлична машина за свободното време. Една от малкото на пазара, които все още залагат на добрата стара рецепта - високооборотен атмосферен мотор, две места, ръчна кутия, задно предаване и перфектно разпределение на тежестта. Що се отнася до цената на модела - за България тя е точно 101 600 лв. с ДДС.

Още снимки вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:03 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още